KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

setup screen

Danish translation: opsætning; installation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:setup
Danish translation:opsætning; installation
Entered by: Barbara Østergaard

14:59 May 17, 2003
English to Danish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / computer (printer-driver)
English term or phrase: setup screen
Det drejer sig om en printer, og jeg er lidt blokeret lige nu... Er det bare et "indstillingsvindue"?
Hele udtrykket er "printer driver setup screen", -og det kommer frem, når man trykker på "Udskriftsindstillinger".
Takker på forhånd!
Anna
xxxschwensen
Opsætning
Explanation:
Så vidt jeg ved, skal man ikke oversætte "screen" her... F.eks. kan man klikke fanen "opsætning" (opsætning af printer, email, etc.). Håber det passer i kontekst.

Hilsen Barbara

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-18 10:33:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Prøv også en søgning på Google på f.eks. \"installation af printerdriver\" eller \"opsætning af printerdriver\".
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Tak til jer alle for gode idéer. Jeg snupper "opsætning af...", og gentager det ca. 89 gange i oversættelsen ;o) (noget kedeligere skal man lede efter længe).
Og tak for linket Barbara!
Anna
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Skærm(billede) for opsætningKjeld Holm
4Opsætning
Barbara Østergaard
4installationsskærm(billede)
jmadsen


Discussion entries: 2





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
installationsskærm(billede)


Explanation:
Altså et skærmbillede, hvor du kan installere en printerdriver.
Jvf. MS-ordlister

jmadsen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 416

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Skærm(billede) for opsætning


Explanation:
Microsoft eller ej, så siger Retrskrivningsordbogen, at en installation er det fysiske (kabler, sikringsskabe etc.), og det, som man foretager er en installering, så måske installeringskærm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-18 15:57:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Ja, der er slåfejl i mit indlæg - undskyld. Men der skal IKKE d i installering.

Microsoft eller ej, så siger Retskrivningsordbogen, at en installation er det fysiske (kabler, sikringsskabe etc.), og det, som man foretager, er en installering, så måske installeringsskærm.

Kjeld Holm
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 402

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christina Clark: og så skal der lige et ekstra d samt et s ind i indstalleringsskærm
34 mins

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Opsætning


Explanation:
Så vidt jeg ved, skal man ikke oversætte "screen" her... F.eks. kan man klikke fanen "opsætning" (opsætning af printer, email, etc.). Håber det passer i kontekst.

Hilsen Barbara

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-18 10:33:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Prøv også en søgning på Google på f.eks. \"installation af printerdriver\" eller \"opsætning af printerdriver\".

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 356
Grading comment
Tak til jer alle for gode idéer. Jeg snupper "opsætning af...", og gentager det ca. 89 gange i oversættelsen ;o) (noget kedeligere skal man lede efter længe).
Og tak for linket Barbara!
Anna