KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

tap thread

Danish translation: skær indvendigt gevind


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tap thread
Danish translation:skær indvendigt gevind
Entered by: Cecilia Gammeltoft-Hansen

09:28 Jan 17, 2004
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: tap thread
Drill the proper hole size and tap threads for a 3/8 diameter course thread flange bolt
Randi Stenstrop
skær indvendigt gevind
Explanation:
to tap = skære indvendigt gevind (thread er i virkeligheden overflødigt).

L&H teknisk, udgave senere end 1999.
Selected response from:

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1opgænge
Sven Petersson
5skær indvendigt gevindCecilia Gammeltoft-Hansen
4tap gevindSuzanne Blangsted


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tap threads
opgænge


Explanation:
From reference:

"(forsyne med gevind) skære indvendigt gevind; gevindskære; forsyne med indvendigt gevind; (om hul) opgænge"


    Reference: http://www.ordbogen.com/
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 672

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cecilia Gammeltoft-Hansen: Indvendigt gevind korrekt, men opgænge er næppe hyppigt brugt, jeg kan i hvert fald ikke finde det på nettet.
11 hrs
  -> Thank you very much!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tap gevind


Explanation:
L&H tekniske side 1484 1999 udgave.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
skær indvendigt gevind


Explanation:
to tap = skære indvendigt gevind (thread er i virkeligheden overflødigt).

L&H teknisk, udgave senere end 1999.

Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 437