KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

wheel flare

Danish translation: skærmkanter


10:39 Jan 22, 2004
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: wheel flare
En bil:

pronounced wheel flares which emphasizes the large wheels
Randi Stenstrop
Danish translation:skærmkanter
Explanation:
Kanter af plast eller metal, der monteres på kanten af skærmene.

"Forkromede skærmkanter giver bilen et individuelt og eksklusivt udseende." (Katalog fra Bilbix)

Søg på Google, så får du masser af hits!
Selected response from:

Anne Marie Sixtensson
Sweden
Grading comment
Disse her er ikke tilbehør, men den måde, kanterne er udformet på fra fabrikkens side - men skærmkanter kan jeg måske bruge en anden gang, så tak for forslaget.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5skærmkanter
Anne Marie Sixtensson
4 +1skærmforøgere
Lisbeth Mejer


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
skærmforøgere


Explanation:
...bare et forsigtigt forslag eftersom det fremhæver de brede sutter!

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 14:22:02 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

For øvrigt er vores bil \'født med\' skærmforøgere, så jeg tror ikke der er forskel på \'skærmkanter\' og \'skærmforøgere\' i denne henseende. Men du skal selvfølgelig bruge det, du selv finder rigtigt i situationen.

Lisbeth Mejer
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 482

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxlone
23 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
skærmkanter


Explanation:
Kanter af plast eller metal, der monteres på kanten af skærmene.

"Forkromede skærmkanter giver bilen et individuelt og eksklusivt udseende." (Katalog fra Bilbix)

Søg på Google, så får du masser af hits!

Anne Marie Sixtensson
Sweden
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 55
Grading comment
Disse her er ikke tilbehør, men den måde, kanterne er udformet på fra fabrikkens side - men skærmkanter kan jeg måske bruge en anden gang, så tak for forslaget.