KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

one to two shots

Danish translation: en eller to portioner/skud/doser


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:one to two shots
Danish translation:en eller to portioner/skud/doser
Entered by: Susanne Roelands

13:20 Jan 23, 2004
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: one to two shots
Use a general purpose grease and add one to two shots of grease at each fitting.
Susanne Roelands
Belgium
en eller to portioner/skud/dosering.
Explanation:
Jeg tror, du kan vælge ret frit, afhængigt af sammenhængen.
Der er sikkert tale om en fedtsprøjte, hvor der skal trykkes en eller to gange.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-01-23 13:31:24 GMT)
--------------------------------------------------

doseringer (flertal selvfølgelig :-)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-01-23 13:32:14 GMT)
--------------------------------------------------

eller bare doser
(Jeg havde vist for travlt...)
Selected response from:

Poul Moller
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5een til to portioner
Mads Grøftehauge
4 +1en eller to portioner/skud/dosering.
Poul Moller


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
en eller to portioner/skud/dosering.


Explanation:
Jeg tror, du kan vælge ret frit, afhængigt af sammenhængen.
Der er sikkert tale om en fedtsprøjte, hvor der skal trykkes en eller to gange.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-01-23 13:31:24 GMT)
--------------------------------------------------

doseringer (flertal selvfølgelig :-)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-01-23 13:32:14 GMT)
--------------------------------------------------

eller bare doser
(Jeg havde vist for travlt...)

Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 744
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cecilia Gammeltoft-Hansen: Jeg tror, det hedder pumpeslag
4 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
een til to portioner


Explanation:
Der bliver nok brugt en 'fedtpistol', så man kunne vel tale om 'skud', men jeg ville gå efter det sikre.

Mvh.
Mads

Mads Grøftehauge
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 378