KudoZ home » English to Danish » Telecom(munications)

mapping

Danish translation: tilknytning


10:31 Feb 13, 2008
English to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Telecom(munications) / Wireless communication systems
English term or phrase: mapping
Context:
It would therefore be desirable to provide mapping between various types of wireless communication systems to ensure seamless operation across systems.
jmadsen
Danish translation:tilknytning
Explanation:
Udrykket bruges også i windows:
EN Map network drive
TDK ilknyt netværksdrev


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-13 12:18:59 GMT)
--------------------------------------------------

Det ville derfor være ønskeligt at sørge for en tilknytning mellem de forskellige typer af typer af trådløse kommunikationssystemer...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-13 12:22:49 GMT)
--------------------------------------------------

"typer" kun én gang!
PS: Poul, tak for det - kan også godt følge tanken med kortlægning :o)
Selected response from:

dk.localize
Germany
Grading comment
I sidste ende valgte jeg at lade det stå på engelsk, fordi jeg tror, at det bruges, men der menes i virkeligheden "tilknytning".
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kortlægning
Poul Moller
4tilknytningdk.localize


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kortlægning


Explanation:
Det virker som om, det er skrevet meget kort, men jeg tror, der menes, at man vil kortlægge forbindelsesmulighederne mellem de forskellige typer af trådløs kommunikation.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-13 11:54:25 GMT)
--------------------------------------------------

Det lyder rigtigt, hvad Kari skriver :)

Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tilknytning


Explanation:
Udrykket bruges også i windows:
EN Map network drive
TDK ilknyt netværksdrev


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-13 12:18:59 GMT)
--------------------------------------------------

Det ville derfor være ønskeligt at sørge for en tilknytning mellem de forskellige typer af typer af trådløse kommunikationssystemer...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-13 12:22:49 GMT)
--------------------------------------------------

"typer" kun én gang!
PS: Poul, tak for det - kan også godt følge tanken med kortlægning :o)


dk.localize
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 5
Grading comment
I sidste ende valgte jeg at lade det stå på engelsk, fordi jeg tror, at det bruges, men der menes i virkeligheden "tilknytning".