KudoZ home » English to Danish » Textiles / Clothing / Fashion

write

Danish translation: skrive


04:26 Jun 12, 2002
English to Danish translations [Non-PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / textiles
English term or phrase: write
i would like to know the words from english to danish.
i am brazilian.
marcelo
Danish translation:skrive
Explanation:
write [rait] vb. (wrote, written) skrive; skrive til (fx write me tomorrow);
• write down
a) skrive op (el. ned);
b) rakke ned på (på tryk);
c) (merk.) nedskrive;
I should write him down a fool jeg vil nærmest kalde ham et fæ;
write down to gøre sig (for) meget umage for at skrive populært for;
nothing to write home about ikke noget at råbe hurra for;
write off
a) smøre ned; ryste ud af ærmet;
b) (merk.) afskrive (fx debt);
c) (fig.) afskrive;
write out
a) nedskrive;
b) udfærdige;
c) udarbejde;
write out fair renskrive;
write oneself out skrive sig tom;
write up
a) rose (på tryk);
b) give fyldig (el. overdreven) beskrivelse af;
c) udarbejde (på grundlag af notater);
d) føre ajour (fx one's diary);
e) (merk.) opskrive.

Selected response from:

Mads Grøftehauge
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5skrive
Mads Grøftehauge
5Jeg er fra Brasilien / Jeg er brasilianerxxxfos2002


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
skrive


Explanation:
write [rait] vb. (wrote, written) skrive; skrive til (fx write me tomorrow);
• write down
a) skrive op (el. ned);
b) rakke ned på (på tryk);
c) (merk.) nedskrive;
I should write him down a fool jeg vil nærmest kalde ham et fæ;
write down to gøre sig (for) meget umage for at skrive populært for;
nothing to write home about ikke noget at råbe hurra for;
write off
a) smøre ned; ryste ud af ærmet;
b) (merk.) afskrive (fx debt);
c) (fig.) afskrive;
write out
a) nedskrive;
b) udfærdige;
c) udarbejde;
write out fair renskrive;
write oneself out skrive sig tom;
write up
a) rose (på tryk);
b) give fyldig (el. overdreven) beskrivelse af;
c) udarbejde (på grundlag af notater);
d) føre ajour (fx one's diary);
e) (merk.) opskrive.




    Gyldendal dictionary
Mads Grøftehauge
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Inge Festesen: meget udfoerligt!
32 mins

agree  Michael Tettinek
53 mins

agree  aic
3 hrs

agree  Suzanne Blangsted
7 hrs

agree  Charlotte Langbeen
2 days14 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Jeg er fra Brasilien / Jeg er brasilianer


Explanation:
Det er de to muligheder, der er, uden mere kontekst.

Med venlig hilsen
Frits

xxxfos2002

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Barbara Østergaard: Jeg tror, vedkommende er ude efter en oversættelse af ordet "write", hvilket er svært at gætte på uden yderligere kontekst (jf. emnet "textiles") :o)
1 hr