KudoZ home » English to Danish » Tourism & Travel

line busting

Danish translation: undgåelse af kødannelse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:line busting
Danish translation:undgåelse af kødannelse
Entered by: xxxlone

03:04 Feb 6, 2009
English to Danish translations [PRO]
Tourism & Travel / Airport
English term or phrase: line busting
Besides "Queue busting" (my previous question)
line busting is listed among other Keywords such as baggage tracking, mobile computing, etc.
xxxlone
Canada
nedsat/mindre kødannelse
Explanation:
Bare for at give dig lidt andre ideer - men det virker da ret fjollet at have begge udtryk med på dansk. I lister over "keywords" sker det tit, at man får den slags overlapninger, men så kan du måske tilføje et særligt dansk udtryk et andet sted :-)
Selected response from:

Pernille Chapman
United Kingdom
Grading comment
Mange tak Pernille!

"Keywords" bruges vist nok i dette tilfælde, så man har flere muligheder for at søge.
Michael har ret, her drejer det sig mere om at undgå kødannelse, og fordi der er to keywords vælger jeg "kø-undgåelse" for "queue busting" og "undgåelse af kødannelse" for "line busting"
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nedsat/mindre kødannelse
Pernille Chapman
3kø-reducerende
Lisbeth Mejer


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kø-reducerende


Explanation:
Det må da være det samme udtryk? Ventetids-reducerende bliver jo ekstremt langt!

Lisbeth Mejer
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 21

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michael J.H. Davies: see my comments and discussion for 'queue busting'; line is just the North American word for queue isn't it? [Sorry - should have been 'in neutral', oops :( ]
7 hrs
  -> exactly my point - that's why I suggested the same term for line and queue, what do you disagree with?

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nedsat/mindre kødannelse


Explanation:
Bare for at give dig lidt andre ideer - men det virker da ret fjollet at have begge udtryk med på dansk. I lister over "keywords" sker det tit, at man får den slags overlapninger, men så kan du måske tilføje et særligt dansk udtryk et andet sted :-)

Pernille Chapman
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Mange tak Pernille!

"Keywords" bruges vist nok i dette tilfælde, så man har flere muligheder for at søge.
Michael har ret, her drejer det sig mere om at undgå kødannelse, og fordi der er to keywords vælger jeg "kø-undgåelse" for "queue busting" og "undgåelse af kødannelse" for "line busting"