KudoZ home » English to Dutch » Accounting

Cap

Dutch translation: CAP (Capitalization Rate) (onvertaald laten)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cap
Dutch translation:CAP (Capitalization Rate) (onvertaald laten)
Entered by: Ljiljana Malovic

18:22 May 16, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: Cap
Geen echte context! Ik ben bezig met de vertaling van een Excel-lijst met termen (voornamelijk boekhoudkundig); het woordje cap komt zeer veel voor, o.a. cap amount (per square feet); reconciliation amount before cap; annual estimate before cap...kapitaal lijkt me niet van toepassing??
Nathalie Lauwerier
United States
CAP
Explanation:
CAP blijft onvertaald - dat is een afkorting voor Capitalization Rate en wordt als zodanig in teksten gebruikt

The Capitalization Rate:
The Cap Rate is calculated as follows:
Cap Rate = (Net Operating Income / Market Value) x 100
Cap Rate = (NOI / MV) x 100

http://www2.jurock.com/commercial/tips/caprates.asp

zie ook
http://www.shopinpro.nl/gsp.dll?sid=78&pid=727
(zoek onder CAP berekening)
Selected response from:

Ljiljana Malovic
Netherlands
Grading comment
Bedankt, ik heb deze versie uiteindelijk gekozen..ben wel nog niet 100% zeker omdat de term veel voorkomt en steeds in andere conteksten, waar ook de andere verklaringen mogelijk lijken!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5OKFxxxmariette
4CAP
Ljiljana Malovic
4maximum/maximaalNico Staes
3 +1capitalisation = kapitalisatie
Steven Mertens


Discussion entries: 1





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cap
capitalisation = kapitalisatie


Explanation:
vermoed dat dit een afkorting is. Veel meer kan ik er ook niet van maken.

Succes

Steven

Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Willeke Barens: in de naam van een fonds blijft het staan, en in NL kun je in deze context ook "capping" gebruiken. Het kan ook "vaststellen op maximaal" betekenen
39 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cap
OKF


Explanation:
Omzetting van Kredieten in Posten, in het Engels: Conversion of appropriations into posts.


    Reference: http://europa.eu.int/abc/doc/off/rg/en/2000/pt1060.htm
xxxmariette
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cap
maximum/maximaal


Explanation:
cap amount: maximaal aantal
tegenovergestelde van 'floor' als minimum of basis-

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 20 mins (2005-05-17 05:43:40 GMT)
--------------------------------------------------

capped amount is het maximaal bedrag dat niet overschreden kan/mag worden.


Nico Staes
Czech Republic
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cap
CAP


Explanation:
CAP blijft onvertaald - dat is een afkorting voor Capitalization Rate en wordt als zodanig in teksten gebruikt

The Capitalization Rate:
The Cap Rate is calculated as follows:
Cap Rate = (Net Operating Income / Market Value) x 100
Cap Rate = (NOI / MV) x 100

http://www2.jurock.com/commercial/tips/caprates.asp

zie ook
http://www.shopinpro.nl/gsp.dll?sid=78&pid=727
(zoek onder CAP berekening)

Ljiljana Malovic
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 3
Grading comment
Bedankt, ik heb deze versie uiteindelijk gekozen..ben wel nog niet 100% zeker omdat de term veel voorkomt en steeds in andere conteksten, waar ook de andere verklaringen mogelijk lijken!