KudoZ home » English to Dutch » Accounting

Deposits Payable

Dutch translation: verschuldigde aanbetalingen / waarborgsommen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Deposits Payable
Dutch translation:verschuldigde aanbetalingen / waarborgsommen
Entered by: Albert Stufkens

12:21 Nov 8, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: Deposits Payable
On a balance sheet.

Liabilities-current liabilities
1. Purchase liabilities
2. Accrued payment
3. Deposits payable
4. Deposits payable of VAT
5. Advanced received
[...]
balohan
verschuldigde aanbetalingen / waarborgsommen
Explanation:
xx
Selected response from:

Albert Stufkens
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4verschuldigd statiegeld
Ron Willems
4verschuldigde aanbetalingen / waarborgsommen
Albert Stufkens
3betaalbare deposito's, opvraagbare deposito'sJack den Haan


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
deposits payable
betaalbare deposito's, opvraagbare deposito's


Explanation:
Ben hier niet helemaal zeker van. Voor 'betaalbare deposito's' - dat mij een correcte vertaling lijkt -- zijn geen zinnig webreferenties. Voor 'opvraagbare deposito's' is ondermeer de volgende webreferentie te vinden:

http://www.artwork-systems.com/finance/qr/2007_Q2_financial_...
"Geldmiddelen en kasequivalenten
Contanten en ** direct opvraagbare deposito’s ** in de balans omvatten liquide middelen en geldbeleggingen en direct opvraagbare deposito’s met een aanvankelijke looptijd van maximum drie maanden."

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 31

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
deposits payable
verschuldigde aanbetalingen / waarborgsommen


Explanation:
xx

Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 19

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
deposits payable
verschuldigd statiegeld


Explanation:
in de context van een drankenproducent, althans :-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day18 hrs (2007-11-10 06:25:39 GMT)
--------------------------------------------------

ik weet niet om wat voor soort onderneming het hier gaat natuurlijk, maar op de balans van Heineken staat dit bijvoorbeeld ook, en dan gaat het echt om statiegeld...

in andere contexten zou je kunnen denken aan de aanbetalingen / waarborgsommen van Albert, bijvoorbeeld als het om een woningverhuurder gaat

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36