KudoZ home » English to Dutch » Accounting

non-goods

Dutch translation: diensten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-goods
Dutch translation:diensten
Entered by: TT&V

16:54 Mar 11, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: non-goods
Ik ben een vertaling aan het nakijken. Non-goods is vertaald met niet-goederen. Zou je dit in het Nederlands als diensten moeten vertalen?

Non-goods- producing industries include transportation and communications; wholesale and retail trade; finance, insurance, and real estate; services; ...
TT&V
diensten
Explanation:
"goederen en diensten" ....is toch vrij standaard en bestrijkt het hele gebied.... of miss ik the point....?
Selected response from:

Lianne van de Ven
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1diensten
Lianne van de Ven
4Bedrijfstakken / sectoren die geen goederen produceren, ...
Ron Willems


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Non-goods- producing industries
Bedrijfstakken / sectoren die geen goederen produceren, ...


Explanation:
en dat zijn inderdaad dienstverleners ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-11 18:21:18 GMT)
--------------------------------------------------

in dat geval zou je misschien kunnen spreken van immateriële producten, als je diensten een stap te ver vindt?

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker:

Asker: Hi, Dank je. Ik realiseer mij dat ik de uitleg die ik heb gevonden op google heb gekopieerd. De vermeldingen van non-goods komen voor op een balans. Bijv: Sales - Non-Goods - Non-Core Items


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
diensten


Explanation:
"goederen en diensten" ....is toch vrij standaard en bestrijkt het hele gebied.... of miss ik the point....?

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: thanks


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Albert Stufkens: Voorbeelden van 'non-goods' worden boven reeds beschreven.
1 day15 hrs