KudoZ home » English to Dutch » Accounting

accounting reference date

Dutch translation: financieel jaareinde


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:accounting reference date
Dutch translation:financieel jaareinde
Entered by: Kaat

14:37 Jun 30, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents - Accounting
English term or phrase: accounting reference date
The Company's Accounting Reference Date (ARD) is now 31/03.
Kaat
financieel jaareinde
Explanation:
Ook een mogelijkheid
Selected response from:

Ada de Raad
Grading comment
Dank je wel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1financieel jaareinde
Ada de Raad
2 +1boekhoud-peildatum; peildatum voor de boekhouding
Henk Peelen


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
boekhoud-peildatum; peildatum voor de boekhouding


Explanation:
zou ik zeggen.

Het bedrijf hanteert nu 31 maart als peildatum voor de boekhouding.

financiële peildatum
peildatum
boekhoud-referentiedatum
referentiedatum voor de boekhouding
(financiële) referentiedatum

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adela Van Gils: peildatum klinkt goed
25 mins

neutral  Chris Hopley: elke datum kan een peildatum zijn, maar de ARD is maar één keer per jaar en altijd dezelfde datum
16 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
financieel jaareinde


Explanation:
Ook een mogelijkheid


    www.eurobizz.nl/q8.htm - 25k
Ada de Raad
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Dank je wel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: Ingeval van een kwartaaleinde zou je vertaling niet het einde zijn, maar wartaal; halfjaareinde is misschien ook mogelijk. Je internetreferentie werkt bij mij niet (ook niet na kopiëren en plakken).
16 mins
  -> Sorry, internetreferentie is www.eurobizz.nl/q8.htm

agree  Chris Hopley: 'accounting reference period' is (in GB) synoniem voor 'financial year', zie bijv. ook http://tinyurl.com/2v6nh
13 hrs
  -> Bedankt Chris, bleek toch niet zo'n wartaal!