KudoZ home » English to Dutch » Advertising / Public Relations

industry-wide compatibility

Dutch translation: toepasbaar in de hele branche


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:industry-wide compatibility
Dutch translation:toepasbaar in de hele branche
Entered by: avantix

15:26 Jul 26, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
English term or phrase: industry-wide compatibility
De hele zin: > Het staat in een brochure van houtbewerkingsmachines. Ik kan me voorstellen wat de schrijver heeft bedoeld, maar wie weet dit in fraai "marketing-Nederlands" uit te drukken?
avantix
Netherlands
*
Explanation:
Zomaar wat pogingen:

Door onze jarenlange ervaring op dit gebied zijn onze machines geschikt voor alle industriële toepassingen.

Doordat wij van oudsher op dit gebied werkzaam zijn, zijn onze machines toepasbaar in elke tak van de industrie.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dank je Harry, dit was (met een kleine aanpassing, z.o.) precies wat ik zocht. De anderen eveneens bedankt voor jullie bijdrage.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1*Harry Borsje
3compatibiliteit in de gehele branche
pjau


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
compatibiliteit in de gehele branche


Explanation:
Weliswaar niet hetzelfde als "industry", maar m.i. dichter bij de bedoeling

pjau
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gerard de Noord: Compatibiliteit met de gehele branche. Flauw hè.
1 hr
  -> hm. flauw, misschien - maar waarom onjuist?

agree  Stefan de Boeck: niet in het minst onjuist. En het moet flauw.
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
*


Explanation:
Zomaar wat pogingen:

Door onze jarenlange ervaring op dit gebied zijn onze machines geschikt voor alle industriële toepassingen.

Doordat wij van oudsher op dit gebied werkzaam zijn, zijn onze machines toepasbaar in elke tak van de industrie.

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank je Harry, dit was (met een kleine aanpassing, z.o.) precies wat ik zocht. De anderen eveneens bedankt voor jullie bijdrage.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: ... toepasbaar ... Sorry dat ik langs deze onpersoonlijke weg met Pieter moet communiceren. Ensure betekent 'staat garant voor'. Dan is 'in' fout, omdat het de indrukt wekt dat het bedrijf zelf de standaard heeft gecreëerd. 'Met' mag wel.
34 mins