KudoZ home » English to Dutch » Advertising / Public Relations

senior officers and two-figure profit

Dutch translation: het management en winsten in dubbele cijfers


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:senior officers and two-figure profit
Dutch translation:het management en winsten in dubbele cijfers
Entered by: Iris70

09:15 Apr 4, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Advertising / Public Relations
English term or phrase: senior officers and two-figure profit
Good morning! Having a little trouble to find a translation that fits. The whole sentence reads:Senior officers ( of the XX company)state that their main objective is to be able to present a two-figure profit to its shareholders.
Would really appreciate some help with this one.
Thanks, Iris
Iris70
het management en winsten in dubbele cijfers
Explanation:
senior officers. Hoeft niet te slaan op de public sector. Het betekent werknemers van hogere ancienniteit. Middelmanagement en management. Officer is geen officier, hoewel het best officier (with a commission) kan zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-04-04 09:33:42 GMT)
--------------------------------------------------

divident in dubbele cijfers voor de aandeelhouders

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 5 mins (2004-04-04 10:21:24 GMT)
--------------------------------------------------

Heel lastig. Senior officers vind je op allerlei plaatsen in de organisatie. Ancienniteit (ervaring) staat voorop. Meestal hebben ze een leidinggevende functie. In het NL zou ik inderdaad \'senior\' niet gebruiken (OK George). Ik kies voor: leidinggevenden.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2004-04-04 10:23:05 GMT)
--------------------------------------------------

Heel lastig. Senior officers vind je op allerlei plaatsen in de organisatie. Ancienniteit (ervaring) staat voorop. Meestal hebben ze een leidinggevende functie. In het NL zou ik inderdaad \'senior\' niet gebruiken (OK George). Ik kies voor: leidinggevenden.
Selected response from:

11thmuse
Grading comment
Bedankt Henk, leidinggevenden komt het meest in de richting voor het te vertalen stuk.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1senior-medewerkers en winst in dubbele cijfers
Adela Van Gils
3 +1het management en winsten in dubbele cijfers
11thmuse
3superieur/hoog- functionaris/beambte/officier en tweecijferswinst
George Vardanyan


Discussion entries: 6





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
superieur/hoog- functionaris/beambte/officier en tweecijferswinst


Explanation:
in geschrifte' aanklacht ingediend, tegen het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders, overgedragen aan zijn *superieur officier* van Justitie Mr

Jochem Gijzelhart verklaart dat hij door de *hoogofficier* naar en ten dienste van Gisbertus de Jong is gezonden en dat deze op 22 januari laatstleden door

Welkom,’ zegt een computerstem als ik het nummer 0909- 8820 bel. ‘Zoek
nu een *tweecijfers* toegangsgetal en open de deur naar onze studio

http://www.sp.nl/nieuws/nwsoverz/div/inbelspelletjes.pdf


    Reference: http://www.nieuwrechts.nl/forum/onderwerp/23/bekijk/3190.htm...
    Reference: http://home.deds.nl/~heem/rav29.html
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
het management en winsten in dubbele cijfers


Explanation:
senior officers. Hoeft niet te slaan op de public sector. Het betekent werknemers van hogere ancienniteit. Middelmanagement en management. Officer is geen officier, hoewel het best officier (with a commission) kan zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-04-04 09:33:42 GMT)
--------------------------------------------------

divident in dubbele cijfers voor de aandeelhouders

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 5 mins (2004-04-04 10:21:24 GMT)
--------------------------------------------------

Heel lastig. Senior officers vind je op allerlei plaatsen in de organisatie. Ancienniteit (ervaring) staat voorop. Meestal hebben ze een leidinggevende functie. In het NL zou ik inderdaad \'senior\' niet gebruiken (OK George). Ik kies voor: leidinggevenden.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2004-04-04 10:23:05 GMT)
--------------------------------------------------

Heel lastig. Senior officers vind je op allerlei plaatsen in de organisatie. Ancienniteit (ervaring) staat voorop. Meestal hebben ze een leidinggevende functie. In het NL zou ik inderdaad \'senior\' niet gebruiken (OK George). Ik kies voor: leidinggevenden.

11thmuse
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt Henk, leidinggevenden komt het meest in de richting voor het te vertalen stuk.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marc Kuypers
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
senior-medewerkers en winst in dubbele cijfers


Explanation:
senior-medewerkers 23.000 hits google
dubbele cijfers zoals Henk Peelen al noemde.
een winst in dubbele cijfers te kunnen neerzetten. Of een winst uitgedrukt in dubbele cijfers.


Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
4 mins