KudoZ home » English to Dutch » Advertising / Public Relations

our draft delivery van

Dutch translation: geldauto /


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:our draft delivery van
Dutch translation:geldauto /
Entered by: Adela Van Gils

21:34 Feb 14, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Advertising / Public Relations
English term or phrase: our draft delivery van
Van de bank dus!
bestelwagentje; maar wat moet ik met die draft/wissels??

Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
geldauto /
Explanation:
is het gewoon dat niet?
Selected response from:

11thmuse
Grading comment
Dit lijkt me de juiste. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5standaard bestelwagen
Marijke Mayer
3 +1ontwerp voor bestelautoxxxNicolette Ri
3 +1bestelauto voor wissels
Henk Peelen
2geldauto /
11thmuse


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bestelauto voor wissels


Explanation:
bestelwagen voor wissels.

Liever niet wissel-bestelwagen, doet aan een auto denken die de garage verstrekt wanneer de normale in reparatie is of zoiets.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
geldauto /


Explanation:
is het gewoon dat niet?

11thmuse
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dit lijkt me de juiste. Bedankt.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ontwerp voor bestelauto


Explanation:
kan het zijn dat het model nog in studie is?

xxxNicolette Ri
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: zat ik ook aan te denken
26 mins

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
standaard bestelwagen


Explanation:
Mijn (Amerikaanse) man zegt dat het gewoon een uitdrukking voor een reguliere bestelwagen (dicht vierkant boxmodel) is en dat we er vooral niet teveel in moeten lezen. Het is gewoon een beschrijving. Je zou het ook gewoon weg kunnen laten, als je dat eng vindt, dan zou ik het woord 'standaard' eraan toe voegen. Ik heb 3 Google hits op deze combinatie kunnen vinden.

De ambulance in Nederland... De bestelwagen: dit is een standaard bestelwagen die door een fabriek van binnen en buiten wordt aangepast om ambulance te worden. ...
werkstuk.freddoweb.nl/ambulance/ambulance.htm - 67k - In cache - Gelijkwaardige pagina's


AutoWeek.nl... Ik heb ontdekt dat in de T4 "Caravelle"-stoelen zaten en in mijn huidige bus vermoedelijk standaard bestelwagen-stoelen met armleuningen. ...
www.autoweek.nl/vumdisp.php?ID=867&CAT=Recht - 45k - In cache - Gelijkwaardige pagina's


www.colorbar.nl... Waren daar vroeger drie vrachtwagens voor nodig, sinds kort en dankzij de digitale techniek past dit alles in een standaard bestelwagen. ...
www.colorbar.nl/asp/default.asp?page



--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 47 mins (2005-02-15 09:21:42 GMT)
--------------------------------------------------

Ik heb ook een Google hit op \"draft delivery van\" gevonden, maar dat is duidelijk een grapje, want zoals jullie wel weten is draft namelijk ook bier en daar hebben ze in dit geval een woordspeling op gemaakt. Leuke plaatjes van een radiogestuurd vierkant model bestelwagen.

http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=7253&id=34

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 55 mins (2005-02-15 10:29:29 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Misschien past het wel in de brontekst, maar ik denk echt dat jullie op het verkeerde spoor zitten.

Geld auto is namelijk \'cash delivery van\' in het VK en \'money transport truck\' in de VS en wordt \'draft delivery van\' wordt in deze context niet gebruikt. Drafts zijn weliswaar bankwissels, maar wie heeft er ooit een geld auto gezien die wissels transporteert?

4NI - Northern Ireland On The Internet
... Police are appealing for information after the driver of a cash delivery van was
left shocked and shaken following a robbery on the outskirts of Belfast on ...
www.4ni.co.uk/industrynews.asp?ID=36998 - 21k

VHeadline.com - VHeadline News Briefs -- Wednesday, August 29 ...... trucks. The detainees are to face charges in the attempted robbery last Friday of money transport truck on the Cua-Casimiro highway. ...
www.vheadline.com/readnews.asp?id=9805


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch