KudoZ home » English to Dutch » Aerospace / Aviation / Space

ramp handling

Dutch translation: platformafhandeling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ramp handling
Dutch translation:platformafhandeling
Entered by: Willemina Hagenauw

12:24 Feb 16, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Aerospace / Aviation / Space / airport services
English term or phrase: ramp handling
This firm has a contract to provide passenger and ramp handling services to the flights at the airport.
Willemina Hagenauw
platformafhandeling
Explanation:
Een paar hits op Google.

Succes

Steven
Selected response from:

Steven Mertens
Grading comment
Hartelijk dank voor deze oplossing! Ik denk dat je gelijk hebt, er is meer bij betrokken dan alleen bagage. Ook dank aan de andere bijdrager!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +5platformafhandeling
Steven Mertens
3 -1bagage-afhandelingJan Verschoor


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
bagage-afhandeling


Explanation:
Ik denk dat het hier om de bagage-afhandeling gat.

Succes



Jan Verschoor
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Marc Kuypers: Ramp is veel ruimer dan baggage, de ramp is het tarmac waar een vliegtuig geparkeerd staat, dus het gaat om alle activiteit rond een vliegtuig tussen landing en start
20 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +5
platformafhandeling


Explanation:
Een paar hits op Google.

Succes

Steven

Steven Mertens
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank voor deze oplossing! Ik denk dat je gelijk hebt, er is meer bij betrokken dan alleen bagage. Ook dank aan de andere bijdrager!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: een 'ramp' is ook zo'n verrijdbare vliegtuigtrap
5 mins
  -> Bedankt Harry

agree  avantix
8 mins
  -> Bedankt avantix

agree  11thmuse: een boat ramp is een plaats waar je een boot te water laat
18 mins
  -> Bedankt Henk

agree  Marc Kuypers: De ramp is het tarmac waar een vliegtuig geparkeerd staat, dus het gaat om alle activiteit rond een vliegtuig tussen landing en start
20 hrs
  -> Bedankt Marc

agree  Channa Montijn
1 day1 hr
  -> Bedankt Channa