KudoZ home » English to Dutch » Agriculture

mulch

Dutch translation: deklaag, mulch, muls


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mulch
Dutch translation:deklaag, mulch, muls

18:13 May 24, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Agriculture / agriculture
English term or phrase: mulch
mulch is used in agriculture
e.g. for cultivating strawberries
Johannes de Man
deklaag
Explanation:
of: mulch, muls, strooisel.

In de tuinbouw wordt meestal het woord deklaag gebruikt. Bij aardbeien bestaat deze deklaag over het algemeen uit stro dat wordt gebruikt om te voorkomen dat de aardbeien vies worden en rotten.

Groeten,
Carla
(ing. tuinbouwtechniek)
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
I am not a language specialist, so I cannot really grade the replies.
But this one was certainly very helpful.

Thank you ver much!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5deklaag
Carla Zwanenberg
4 +1mulsKarel Theys


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
muls


Explanation:
deklaag van vergaan of rottend materiaal over aanplantingen

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-24 18:22:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Ook mulch in het Nederlands


    Van Dale E-N
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Machiel van Veen
1 day20 hrs

neutral  vixen: mulch wordt vaker gebruikt dan muls
2 days14 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
deklaag


Explanation:
of: mulch, muls, strooisel.

In de tuinbouw wordt meestal het woord deklaag gebruikt. Bij aardbeien bestaat deze deklaag over het algemeen uit stro dat wordt gebruikt om te voorkomen dat de aardbeien vies worden en rotten.

Groeten,
Carla
(ing. tuinbouwtechniek)


    T. Huitenga En-Nl Woordenboek voor Landbouwwetensch.
Carla Zwanenberg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
I am not a language specialist, so I cannot really grade the replies.
But this one was certainly very helpful.

Thank you ver much!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anneken: In België wordt meestal gewoon mulch gebruikt.
1 hr

agree  Leo van Zanten: Helemaal mee eens; in NL wordt ook het werkwoord 'mulchen' wordt gebruikt voor het aanbrengen van een deklaag.
3 hrs

agree  Bart B. Van Bockstaele
7 hrs

agree  Josephina Kooijman
22 hrs

agree  vixen
2 days14 hrs