KudoZ home » English to Dutch » Architecture

raised formal garden

Dutch translation: verhoogde formele tuin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:raised formal garden
Dutch translation:verhoogde formele tuin
Entered by: Saskia Steur

08:13 Apr 1, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Architecture / architecture
English term or phrase: raised formal garden
het gaat om de omschrijving van een Engels landgoed uit de achttiende eeuw
Saskia Steur
hoger gelegen formele tuin
Explanation:
niet veel referenties on Google hoe zo iets er dan uit zou moeten zien. Maar uit de paar hits van Engelse pagina's lijkt me dat de tuin wat hoger gelegen is dan het huis. Heuvelachtig landschap om het huis??

HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank, ook de anderen.
Groeten,
Saskia
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3hoger gelegen formele tuin
Jacqueline van der Spek
3verhoogde stijltuin/ volwassen stijltuin
AAAmedical
2serre ?
Antoinette vH


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
serre ?


Explanation:
is het deel van het gebouw geworden?

Antoinette vH
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verhoogde stijltuin/ volwassen stijltuin


Explanation:
Stijltuin geeft veel hits op google.

Raised zo kunnnen wijzen op een verhoogde tijd maar misschien bedoelen ze er ook mee dat de tuin 'volwassen' is


    Reference: http://www.noorderbreedte.nl/artikel/99-4-1.htm
    Reference: http://www.vollenbroekmakelaars.nl/aanbod/gerbrandyhof3.htm
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
hoger gelegen formele tuin


Explanation:
niet veel referenties on Google hoe zo iets er dan uit zou moeten zien. Maar uit de paar hits van Engelse pagina's lijkt me dat de tuin wat hoger gelegen is dan het huis. Heuvelachtig landschap om het huis??

HTH,
Jacqueline



    Reference: http://www.leylant.com/formeletuin.htm
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank, ook de anderen.
Groeten,
Saskia

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: de formele tuin wordt gekenmerkt door geometrische figuren/lijnen, symmetrie en strakgeschoren buxushagen
23 mins
  -> dank je wel!

agree  joeky janusch: lijkt me ook wat er bedoeld wordt
54 mins
  -> dank je wel!

agree  Annelies Vonk: eventueel: een formele tuin met niveauverschillen
1 hr
  -> dank je wel, Annelies