KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

horses for courses

Dutch translation: De juiste man op de juiste plaats


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:horses for courses
Dutch translation:De juiste man op de juiste plaats
Entered by: ntschanz

12:09 Mar 3, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: horses for courses
Idiom. Weet iemand of er een Nederlands equivalent bestaat?

Betekenis: Each person or thing being employed for the purpose for which it is best suited.
Elise2
Alle hout is geen timmerhout.
Explanation:
Ook: Van alle hout kan men geen lepels maken/Men kan van alle vlas geen goed garen spinnen/Niet alle lompen geven papier.

Niet iedereen (alles) is voor een bepaalde taak (doel) geschikt.

Ref: Van Dale Spreekwoordenboek.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-03 14:16:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Of misschien gewoon maar: De juiste man op de juiste plaats?
Selected response from:

ntschanz
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor de uitleg!
Je hebt me goed op weg geholpen.
Elise
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Alle hout is geen timmerhout.ntschanz
4Iets met 'schoenmakers die zich bij hun leest houden'?
Nienke
4Op ieder potje past een deksel.
Berry Prinsen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Op ieder potje past een deksel.


Explanation:
Niet helemaal het juiste equivalent maar
het is een begin.

Berry Prinsen
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Iets met 'schoenmakers die zich bij hun leest houden'?


Explanation:
Ik zou eigenlijk de hele alinea moeten zien.

Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 45

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Alle hout is geen timmerhout.


Explanation:
Ook: Van alle hout kan men geen lepels maken/Men kan van alle vlas geen goed garen spinnen/Niet alle lompen geven papier.

Niet iedereen (alles) is voor een bepaalde taak (doel) geschikt.

Ref: Van Dale Spreekwoordenboek.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-03 14:16:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Of misschien gewoon maar: De juiste man op de juiste plaats?

ntschanz
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 48
Grading comment
Bedankt voor de uitleg!
Je hebt me goed op weg geholpen.
Elise

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Massimo Lencioni: 'de juiste man op de juiste plaats' lijkt mij inderdaad het beste
23 mins

agree  Tina Vonhof: De juiste man/vrouw.
1 hr