KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

girder

Dutch translation: steunbalk; dwarsbalk; draagbalk; schraagbalk; ligger; balk; stut; schoor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:girder
Dutch translation:steunbalk; dwarsbalk; draagbalk; schraagbalk; ligger; balk; stut; schoor
Entered by: Henk Peelen

02:27 Jun 3, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: girder
Hi hebben jullie alternativen voor het woord girder, stean of stutbalk. in deze situatie wordt het gebruikt door een persoon die zich in een ineengestortte mijngang bevind en zijn collgea probeert te bevrijden.....suddenly the girder he started to cut did not look right...
TT&V
steunbalk
Explanation:
dwarsbalk
draagbalk
ligger
balk
schraagbalk
stut
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Thank you all, all words will be used as in the source text the word girder is used a lot....

Petra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1strut
Bart B. Van Bockstaele
4schoorxxxblomguib
4steunbalk
Henk Peelen


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
strut


Explanation:
Het woord dat in de mijnbouw hiervoor het meest wordt gebruikt, is 'strut'.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-03 02:46:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Tenzij je een Nederlands woord zoekt, natuurlijk.

In deze context gebruik je dan best het woord \'stut\'. \'balk\' hoeft er niet bij.





Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joeri Van Liefferinge: Inderdaad stut, niet strut.
4 hrs
  -> Hartelijk bedankt, KD. Ik twijfelde wat omdat ik uit de vraag niet goed kon opmaken of er naar een Engels of een Nederlands woord werd gezocht. Vandaar mijn twee oplossingen.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
steunbalk


Explanation:
dwarsbalk
draagbalk
ligger
balk
schraagbalk
stut


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Thank you all, all words will be used as in the source text the word girder is used a lot....

Petra

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
schoor


Explanation:
is een alternatief; iets schoren betekent het ondersteunen zodat het niet (om)valt en wordt in mijnbouw en civil eng. regelmatig gebruikt


    civ. eng.experience
xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144