KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

it was the planets that flew in contrary fashion above the earth

Dutch translation: Het waren de planeten die op tegengestelde wijze boven de aarde vlogen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:it was the planets that flew in contrary fashion above the earth
Dutch translation:Het waren de planeten die op tegengestelde wijze boven de aarde vlogen
Entered by: Jos Essers

12:27 Jul 15, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: it was the planets that flew in contrary fashion above the earth
sometimes with the backdrop of stars and sometimes counter to them
Tineke Tuinder
Het waren de planeten die op tegengestelde wijze boven de aarde vlogen
Explanation:
Deze is beter.
Selected response from:

maggiebaglady
Netherlands
Grading comment
Het blijft een vreemde zin om te vertalen en de kennis van het heelal ontbreekt mij en blijkbaar met mij veel van de vertalers
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3het waren de planeten, die tegendraads boven de aarde zweefden,
Elisabeth Ghysels
5Het waren de planeten die op tegengestelde wijze boven de aarde vlogenmaggiebaglady
4het waren de planeten die boven de aarde zweefden in elkaar kruisende lijnen/banenmaggiebaglady


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
het waren de planeten, die tegendraads boven de aarde zweefden,


Explanation:
soms met de sterren op de achtergrond mee, soms tegen hun richting in.

Gewoonlijk antwoord ik slechts aarzelend op poetische vragen, maar aangezien niemand reageert...; en misschien helpt het wel wat.
Groeten,

Nikolaus

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149
Grading comment
het begrip tegendraads strookt niet met de Engelse tekst

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  davidholme: It sounds much more poetic in Dutch than in Engish!! :-)
16 hrs

agree  GertV: It so does!
19 hrs

agree  GWK
1 day4 hrs

disagree  maggiebaglady: tegendraads zijn alleen mensen
3 days8 hrs

agree  Marjon
6 days
The asker has declined this answer
Comment: het begrip tegendraads strookt niet met de Engelse tekst

3 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het waren de planeten die boven de aarde zweefden in elkaar kruisende lijnen/banen


Explanation:
ik twijfel tussen lijnen en banen. Of' de planeten kruisten elkaar in tegengestelde banen.

maggiebaglady
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

8 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Het waren de planeten die op tegengestelde wijze boven de aarde vlogen


Explanation:
Deze is beter.

maggiebaglady
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Het blijft een vreemde zin om te vertalen en de kennis van het heelal ontbreekt mij en blijkbaar met mij veel van de vertalers