KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

Yet she still came up smelling of roses.

Dutch translation: toen ze in de maneschijn opdoemde, prikkelde een rozegeur mijn zinnen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Yet she still came up smelling of roses.
Dutch translation:toen ze in de maneschijn opdoemde, prikkelde een rozegeur mijn zinnen
Entered by: Henk Peelen

13:16 Oct 24, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: Yet she still came up smelling of roses.
Deze uitdrukking moet vertaald worden met een woord die terugslaat op "geur, neus".
pieterke
toen ze in de maneschijn opdoemde, prikkelde een rozegeur mijn zinnen
Explanation:
kortom: allemaal rozegeur en maneschijn

of:
ze naderde, omringd door een rozegeur
toen ze naderde, verspreidde ze een rozegeur
ze rook naar rozen toen ze naar boven kwam
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4En toch rook achteraf niemand onraad
Björn Houben
4En toch, geurde zij als een roos
Jos Essers
4toen ze in de maneschijn opdoemde, prikkelde een rozegeur mijn zinnen
Henk Peelen


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toen ze in de maneschijn opdoemde, prikkelde een rozegeur mijn zinnen


Explanation:
kortom: allemaal rozegeur en maneschijn

of:
ze naderde, omringd door een rozegeur
toen ze naderde, verspreidde ze een rozegeur
ze rook naar rozen toen ze naar boven kwam

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
En toch, geurde zij als een roos


Explanation:
even door en door soppen
even door de omo doos
en zij ruikt weer .... als een roos

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
En toch rook achteraf niemand onraad


Explanation:
ik ga ervan uit dat het niet letterlijk is, maar dat ze bij iets 'met een geurtje aan' betrokken geweest is, en er toch zonder kleerscheuren uitgeraakt is.

iets in de zin van:
En toch hing er achteraf geen zweempje verdenking over haar

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197