KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

to keep an eye in

Dutch translation: toezicht houden, in het oog houden, een oogje in het zeil houden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to keep an eye in
Dutch translation:toezicht houden, in het oog houden, een oogje in het zeil houden
Entered by: Henk Peelen

13:18 Oct 24, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: to keep an eye in
Deze uitdrukking moet vertaald worden met een woord dat verband houdt met "oog, kijken".
pieterke
toezicht houden, in het oog houden, een oogje in het zeil houden
Explanation:
"keep one's eye in" betekent een "vinger in de pap houden". Je zou "to keep an eye in" kunnen vertalen met "toezicht houden" dan zit er toch nog iets in van "een vinger in de pap houden = invloed hebben".

Iets anders:
in het oog houden
een oogje in het zeil hoouden
in de keuken kijken
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2toezicht houden, in het oog houden, een oogje in het zeil houden
Henk Peelen
4in het oog houdenShayna Barby


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
toezicht houden, in het oog houden, een oogje in het zeil houden


Explanation:
"keep one's eye in" betekent een "vinger in de pap houden". Je zou "to keep an eye in" kunnen vertalen met "toezicht houden" dan zit er toch nog iets in van "een vinger in de pap houden = invloed hebben".

Iets anders:
in het oog houden
een oogje in het zeil hoouden
in de keuken kijken

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jos Essers: Goed nat houden, die vinger
5 mins

agree  Linda Ferwerda
11 mins

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
in het oog houden


Explanation:
Lijkt me de juiste bewoording.

Het is overigens 'keep an eye on'.

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: waarom zou "keep an eye in" niet kunnen, zie Van Dale
2 mins
  -> Klopt, mijn fout