KudoZ home » English to Dutch » Art/Literary

flame retardant

Dutch translation: vlamvertragend


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flame retardant
Dutch translation:vlamvertragend

06:44 Jul 9, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: flame retardant
geen context
joeky janusch
vlamvertragend
Explanation:
Bepaalde stoffen branden moeilijker, en zijn dan bijv. vlamvertragend.
Selected response from:

Tony Vandenborn
Grading comment
HArtelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2brandvertragend
Henk Peelen
5vlamvertragendTony Vandenborn
4vlamvertragerElise Jansen
3 +1brandvertrager
Blue lines
4vuur remmend/ remmer
Anjo Sterringa


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vuur remmend/ remmer


Explanation:
of vertragend. Als vuurvast, maar als het niet echt vuurvast is....

Anjo Sterringa
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 132

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
brandvertragend


Explanation:
bedoelen ze het niet flame retarding?
Internetreferentie:
Nieuwe Methode om Textiel brandvertragend te maken.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-09 07:24:45 (GMT)
--------------------------------------------------

ik ben nog niet helemaal wakker; brandvertrager kan natuurlijk prima:
http://www.riet.com/brandvertrager.html
Brandvertragers zijn coatings die het riet brandvertragend maken.


    Reference: http://www.brandveilig.com/artikelen/artikel15.htm
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: en het is wel flame retardANT
36 mins

agree  xxxStultitia Au
9 hrs

45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vlamvertragend


Explanation:
Bepaalde stoffen branden moeilijker, en zijn dan bijv. vlamvertragend.

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 313
Grading comment
HArtelijk dank

47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
brandvertrager


Explanation:
of brandvertragend(e) stof/middel
of vlamvertrager
of vlamvertragende stof
(zie ook google)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-09 07:33:52 (GMT)
--------------------------------------------------

hangt er vanaf of het als zelfstandig of bijvoeglijk naamwoord gebruikt wordt (indien als bijv. naamwoord: zie antwoorden hierboven)


    Reference: http://www.noflame.nl/product_informatie.htm
    Reference: http://www.dakweb.nl/dh/96-4/96-4pers.htm
Blue lines
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK
27 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vlamvertrager


Explanation:
http://www.dickpeters.com/nl/index.asp
Flame retardants:
Nopyron M6-60 is een vlamvertrager voor diverse toepassingsgebieden. Nopyron M6-60 kan onder andere ingezet worden voor de vlamwerende uitrusting van bouwmaterialen, zoals spaanplaat en glasvlies, of materialen zoals papier en textiel

Nopyron M6-60 is a flame retardant which can be used for different purposes. Nopyron M6-60 can among others be used for constructionmaterials like particleboard's and non-woven glass fibre fabrics or in other materials like paper and textiles.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-09 07:57:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Brandvertrager is fire retardant
http://www.dricon.com/frtwood.htm

Elise Jansen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 12