KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

torsional rigidity

Dutch translation: torsiestijfheid


11:26 Jul 20, 2005
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: torsional rigidity
The particular carcass construction allows the torsional rigidity of the structure to be radially modulated with a targeted effect on the compromise between \"inflated\" performance and driving safety.
Eigenlijk heb ik problemen met de hele zin. Kan iemand me op weg helpen?
LL
Dutch translation:torsiestijfheid
Explanation:
Let op: 1 woord, ondanks de internetreferentie:
De metaalbalgkoppelingen uit de serie AKN zijn bijna gelijk aan de serie AKN echter worden gekenmerkt door een verhoogde torsie stijfheid.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2torsiestijfheid
Henk Peelen
3 +1*Harry Borsje


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
torsiestijfheid


Explanation:
Let op: 1 woord, ondanks de internetreferentie:
De metaalbalgkoppelingen uit de serie AKN zijn bijna gelijk aan de serie AKN echter worden gekenmerkt door een verhoogde torsie stijfheid.


    Reference: http://www.multicomp.nl/028/akn.html
Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pierre Grabowski
5 mins

agree  xxxmariette
11 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
*


Explanation:
'bouwstenen' voor de rest van de zin (enige zelfwerkzaamheid wordt nog wel verlangd): radiaal gemoduleerd (whatever that means, who cares anyway!) -- gericht beïnvloeden -- "opgeblazen" prestaties en rijveiligheid; met opgeblazen bedoelt men hier volgens mij, dat het effect op prestaties (hogere stijfheid = betere prestaties) sowieso wordt overgewaardeerd (N.B. lagere stijfheid = meer absorptie van energie = veiliger)

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 164

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxmariette: Deze karkasconstructie maakt het mogelijk dat de torsiestijfheid van de structuur radiaal gemoduleerd kan worden, gericht op het compromis tussen een "opgeblazen" prestatie en veilig rijgedrag. Zoiets...
11 hrs