KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

bead unseating

Dutch translation: bandhiel die loskomt van de velg


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bead unseating
Dutch translation:bandhiel die loskomt van de velg
Entered by: Tangopeter

19:03 Jul 20, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: bead unseating
The X-rims reduce the risk of bead unseating in case of loss of pressure.
Lincy Luyten
.. dat de bandhiel loskomt van de velg
Explanation:
De bead is de hiel(draad) van de band. De vorm van de velg (X-rim) verkleint kennelijk het risico dat de band van de velg loopt als de band leegloopt.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 51 mins (2005-07-21 06:54:48 GMT)
--------------------------------------------------

Bij tubeless banden (= zonder binnenband, vrijwel alle moderne banden) leidt het van de veld loskomen van de hiel tot (verder) leeglopen van de band. Het van de velg aflopen van de band is het volgende stadium...
Selected response from:

Tangopeter
Grading comment
Heel erg bedankt !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2.. dat de bandhiel loskomt van de velgTangopeter
5bead unseatingxxxjpbellia
3aflopen van de hiel (van de band)Harry Borsje


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aflopen van de hiel (van de band)


Explanation:
bead = hiel = de rand waarmee de band op de velg ligt

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 164

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bead unseating


Explanation:
Bead—That part of the tire made of steel wires, wrapped or reinforced by ply cords, that is shaped to fit the rim.
Bead unseating-Lateral forces acting to dislodge the tire from the rim.


xxxjpbellia
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
.. dat de bandhiel loskomt van de velg


Explanation:
De bead is de hiel(draad) van de band. De vorm van de velg (X-rim) verkleint kennelijk het risico dat de band van de velg loopt als de band leegloopt.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 51 mins (2005-07-21 06:54:48 GMT)
--------------------------------------------------

Bij tubeless banden (= zonder binnenband, vrijwel alle moderne banden) leidt het van de veld loskomen van de hiel tot (verder) leeglopen van de band. Het van de velg aflopen van de band is het volgende stadium...

Tangopeter
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Heel erg bedankt !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  11thmuse: dat de band van de velg loopt?
4 hrs

agree  Nico Staes
9 hrs