KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

plausibility

Dutch translation: conformiteit


13:51 Feb 21, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: plausibility
"Plausibility between brake and pedal potentiometer" and also "plausibility violation status".
Martijn Naarding
Spain
Dutch translation:conformiteit
Explanation:
Lijkt mij (alweer) een geval van Chinees Engels. Ik gok op de mate van overeenstemming of conformiteit tussen remkracht en een potmeter die voor het bepalen (in een drive-by-wire configuratie) of eventueel meten (minder waarschijnlijk denk ik) van remkracht wordt gebruikt.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Ik begrijp het Chinese verhaal niet zo. Tekst is geschreven door Italianen.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2conformiteitJack den Haan
3compatibiliteit
Dennis Seine


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
conformiteit


Explanation:
Lijkt mij (alweer) een geval van Chinees Engels. Ik gok op de mate van overeenstemming of conformiteit tussen remkracht en een potmeter die voor het bepalen (in een drive-by-wire configuratie) of eventueel meten (minder waarschijnlijk denk ik) van remkracht wordt gebruikt.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 196
Grading comment
Ik begrijp het Chinese verhaal niet zo. Tekst is geschreven door Italianen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anjo Sterringa: of: waarschijnlijkheid/aannemelijkheid
13 mins
  -> Bedankt Anjo.

agree  xxxFrederikDV: het zou handig zijn een Chinees-Engels woordenboek te hebben :-)
18 hrs
  -> Bedankt Frederik. Enne.. ik ken het verschijnsel Dunglish (Dutch Eng.) & Janglish (Jap. Eng.), maar vgns mij wordt het door de econ. opkomst van dit land tijd voor deze variant van het Eng. ook iets te verzinnen |-) Dit was alvast n zelfbedachte smiley...

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
compatibiliteit


Explanation:
In mijn ogen gaat het om de juiste afstelling tussen de twee factoren, waardoor 'compatibiliteit' een geschikte vertaling lijkt.

Dennis Seine
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Wouter van Kampen