KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

bump-start

Dutch translation: aanduwen


15:26 Mar 12, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks / automotive
English term or phrase: bump-start
To bump-start a car (causes damage)

Kan iemand mij helpen?
Shayna Barby
Dutch translation:aanduwen
Explanation:
Van Dale Hedendaags Nederlands:

1 (een motorvoertuig) door duwen starten
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5aanduwen
Chris Hopley
4 +1aanduwen met een andere wagenMeturgan
4 +1starten door de auto te duwen.
joeky janusch
4starten zonder koppeling in te houdencunninglinguist


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
starten zonder koppeling in te houden


Explanation:
Klinkt als die manier van starten waarbij de auto vooruit springt (bump), veroorzaakt door de koppeling niet in te duwen tijdens het starten.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 15:34:59 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.womanmotorist.com/motorcycles/features/ak-bump-st...

Ik denk na het bekijken van deze site dat het betekent dat je een auto start tijdens het naar beneden rollen.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-12 15:35:08 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.womanmotorist.com/motorcycles/features/ak-bump-st...

Ik denk na het bekijken van deze site dat het betekent dat je een auto start tijdens het naar beneden rollen.

cunninglinguist
Netherlands

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
starten door de auto te duwen.


Explanation:
Dit wordt gedaan wanneer de accu leeg is. Je kan dan een heuveltje af gaan, maar je ook latend duwen. Bij deze handeling moet je juist wel de koppeling intrappen.


    Reference: http://www.diyfixit.co.uk/motor/breakdown/bumpstart/bumpstar...
joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
2 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aanduwen met een andere wagen


Explanation:
Niet kinderachtig zijn, bumper tegen bumper en dan duwen. Dit kan schade veroorzaken. Wordt in de VS toch dikwijls gedaan.


Meturgan
Hungary
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ann Bishop: Mijn man is Amerikaan en zei inderdaad dat dit juist is
4 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
aanduwen


Explanation:
Van Dale Hedendaags Nederlands:

1 (een motorvoertuig) door duwen starten


    Reference: http://www.vandale.nl/cgi-bin/gx.cgi/AppLogic+FTContentServe...
    Reference: http://www.vandale.nl/
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank!