KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

anti-fretting paste

Dutch translation: smeermiddel (of smeerpasta) tegen het vastlopen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:anti-fretting paste
Dutch translation:smeermiddel (of smeerpasta) tegen het vastlopen
Entered by: Babylon

12:13 Mar 25, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / automotive
English term or phrase: anti-fretting paste
wielnaafonderhoud
Shayna Barby
smeermiddel (of smeerpasta) tegen het vastlopen
Explanation:
Sorry, geen roestwerend middel!

In België kent me (in de werktuigbouw) ook de uitdrukking "antigrippeerpasta", maar dat "pakt" in Nederland jammer genoeg niet. Dus: middel (pasta, vet, smeermiddel, etc.) tegen het vastlopen (van twee metalen onderdelen die droog lopen en dan een "koude lasverbinding" aangaan.

Jacques Van de Velde
MSc E&ME


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-25 12:43:32 (GMT)
--------------------------------------------------

\"kent men\"
Selected response from:

Babylon
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5smeermiddel (of smeerpasta) tegen het vastlopenBabylon
4pasta tegen aantasting
joeky janusch
3roestwerend middel
vixen
1kopervet
Antoinette Verburg


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
roestwerend middel


Explanation:
of wellicht roestwerende pasta.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pasta tegen aantasting


Explanation:
Heb je iets aan deze vertaling?

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
smeermiddel (of smeerpasta) tegen het vastlopen


Explanation:
Sorry, geen roestwerend middel!

In België kent me (in de werktuigbouw) ook de uitdrukking "antigrippeerpasta", maar dat "pakt" in Nederland jammer genoeg niet. Dus: middel (pasta, vet, smeermiddel, etc.) tegen het vastlopen (van twee metalen onderdelen die droog lopen en dan een "koude lasverbinding" aangaan.

Jacques Van de Velde
MSc E&ME


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-25 12:43:32 (GMT)
--------------------------------------------------

\"kent men\"

Babylon
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

30 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
kopervet


Explanation:

'Bij montage een klein beetje kopervet op het vlak van de wielnaaf smeren (niet teveel!), zodat de volgende keer de remtrommel niet vastgeroest zit. ' (ref. 1)

'Kopervet: Anti-seize vet op basis van een klei (voor hoog temperatuurbereik) met koper en aluminium toevoeging voor zeer goede anticorrosie eigenschappen. Prima te gebruiken voor boutjes of stuurpennen die volgend jaar ook nog los moeten kunnen. Bekend uit de autowereld als remmenvet, vanwege de temperatuurbestendigheid. Vlekt vreselijk.
(ref. 2)


    Reference: http://www.rugzakrally.nl/remmen.htm
    Reference: http://www.tubus.nl/olie.htm
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12