KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

SUV / 4x4

Dutch translation: SUV/4x4


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:SUV / 4x4
Dutch translation:SUV/4x4
Entered by: JEvicente

20:56 Feb 8, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Automotive / Cars & Trucks / Questionnaire
English term or phrase: SUV / 4x4
In Vlaanderen zeggen wij gewoon SUV/4x4, al kan er een Nederlandse term voor bestaan ( het document is voor vlaanderen bestemd). Niets in de glossaries gevonden.


dank u!
JEvicente
SUV/4x4
Explanation:
Deze termen worden ook in Nederland gebruikt.
Voer maar eens een zoekopdracht via Google uit voor Nederlandse websites.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Bedankt iedereen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7SUV/4x4
vixen
4SUV
Marieke van Duinen
4 -1terreinwagen
Inge Dijkstra


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
suv / 4x4
terreinwagen


Explanation:
SUV = Sport utility vehicle; see http://www.websters-online-dictionary.org/definition/SUV:

The sport utility vehicle or off-roaders (commonly known in the United States by the abbreviation SUV) is a type of vehicle that combines the load-hauling and passenger-carrying capacity of a large station wagon or minivan with features designed for off-road driving.

Off-road vehicle: terreinvoertuig of - wagen

Inge Dijkstra
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Linda Switten: een SUV is niet enkel een terreinwagen: SUV's zijn auto's die ontwikkeld zijn om voornamelijk op de weg te rijden en daarnaast eigenschappen hebben om in het terrein ook uit de voeten te kunnen.
4 mins
  -> nu ik de omschrijving uit de Websters nog eens goed lees, klopt dat inderdaad ... bedankt, Linda!

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
suv / 4x4
SUV/4x4


Explanation:
Deze termen worden ook in Nederland gebruikt.
Voer maar eens een zoekopdracht via Google uit voor Nederlandse websites.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36
Grading comment
Bedankt iedereen

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Switten
3 mins

agree  vic voskuil: triest, maar er is niks beters sinds die bakken ook in hartje stad hun rondjes doen
53 mins

agree  avantix
1 hr

agree  Bram Starink: :'(
5 hrs

agree  webred: ik ken vooral 4x4 (ben zelf Vlaming)
9 hrs

agree  dimivdb
9 hrs

agree  Saskia Steur
10 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
suv / 4x4
SUV


Explanation:
Een Sports Utility Vehicle (SUV) is een auto met een hoog laadvermogen en de capaciteit om passagiers te vervoeren, zoals een stationwagon, in de meeste gevallen gecombineerd met off-road-techniek in de vorm van vierwielaandrijving (4WD). SUV's bestaan feitelijk al lang, de Range Rover dateert bijvoorbeeld van 1970, maar de benaming SUV is sinds eind jaren '90 overgewaaid vanuit de Verenigde Staten. Dit type auto is ook meer en meer populair in Europa sinds het jaar 2000. De SUV wordt door de meeste eigenaren gebruikt als grote gezinsauto; het ruwe terrein wordt zelden opgezocht, sommige kleinere SUV's zijn zelfs ongeschikt om in het terrein te rijden.



Marieke van Duinen
Native speaker of: Native in DutchDutch