KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

set the table for

Dutch translation: wat de weg vrijmaakt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:set the table for
Dutch translation:wat de weg vrijmaakt
Entered by: Steven Mertens

16:06 Feb 14, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: set the table for
Context: "The program will be supported by a €2.3 billion ($3 billion) investment in new engines, transmissions and axles, which will set the table for a product offensive of more than 20 all-new and 13 refreshed vehicles from 2007 to 2009."

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
wat de weg vrijmaakt
Explanation:
een idee.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Dank jullie wel
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6wat de weg vrijmaaktLinda Ferwerda
3 +2basis, uitgangspunt, startpunt vormen voor
Henk Peelen
3 +1...waardoor de weg wordt vrijgemaakt voor...
Katrien De Clercq
3die de ingrediënten vormen voorHarry Borsje


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
wat de weg vrijmaakt


Explanation:
een idee.

Linda Ferwerda
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Dank jullie wel

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Percy Balemans
4 mins

agree  Saskia Steur
15 mins

agree  Jack den Haan: Of gewoon: (een product offensief) mogelijk maken.
49 mins

agree  Inge Dijkstra: ook met Jack
1 hr

agree  Henk Peelen: Prachtige uitdrukking, die heel wat meer offensieve dubbelzinnigheid in zich heeft dan het woord productoffensief op zich
3 hrs

agree  Roeland
12 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
...waardoor de weg wordt vrijgemaakt voor...


Explanation:
Ideetje...

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2007-02-14 16:09:58 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, Linda!

Katrien De Clercq
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: helemaal mee eens, Katrien! :-)
37 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
die de ingrediënten vormen voor


Explanation:
Vind ik persoonlijk een wat positievere insteek dan de weg vrijmaken. Je wijzigt hiermee de betekenis van de zin wel een beetje (zoek de verschillen!), maar voor marketing lijkt me dat zeker aanvaardbaar:

een investering van 2,3 miljard euro in nieuwe ..., ... en ..., die de ingrediënten vormen voor een productoffensief van ...


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 164

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
basis, uitgangspunt, startpunt vormen voor


Explanation:
"Het programma krijgt een investering van Euro 2,3 miljard (USD 3 miljard) in nieuwe motoren, overbrengingen en assen, hetgeen een goede basis vormt voor een productoffensief van meer dan 20 geheel nieuwe en 13 opgewaardeerde voertuigen tussen 2007 en 2009."


Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

agree  Tina Vonhof
1 day8 hrs