KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

focussed partnerships

Dutch translation: partnerschappen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:focussed partnerships
Dutch translation:partnerschappen
Entered by: Jack den Haan

18:27 Feb 14, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: focussed partnerships
Spijtig genoeg geen verdere context. Zit met "specifieke", "toegewijde", "speciale" partnerschappen in mijn hoofd, maar heb nergens een supergevoel bij.

Kan iemand me helpen?

Dank bij voorbaat
Steven Mertens
gerichte partnerships
Explanation:
Misschien een mogelijkheid? Je vraagt je als lezer natuurlijk onwillekeurig af waar 'gericht' op slaat, maar de brontekst geeft daar kennelijk ook geen uitsluitsel over. Dat is dan voor rekening van de auteur, denk ik dan maar...
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Dank je Jack. Heb er wel partnerschappen van gemaakt:-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4gerichte partnershipsJack den Haan
3doelgerichte samenwerkingsverbanden
Roeland


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
gerichte partnerships


Explanation:
Misschien een mogelijkheid? Je vraagt je als lezer natuurlijk onwillekeurig af waar 'gericht' op slaat, maar de brontekst geeft daar kennelijk ook geen uitsluitsel over. Dat is dan voor rekening van de auteur, denk ik dan maar...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 196
Grading comment
Dank je Jack. Heb er wel partnerschappen van gemaakt:-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Dan zou ik zeggen "doelgerichte partnerschappen". Misschien selecteert men hiertoe een aantal verkooppunten of zo.
47 mins
  -> Bedankt Henk.

agree  Linda Ferwerda: ja, met Henk wat betreft doelgericht
58 mins
  -> Bedankt Linda.

agree  vic voskuil: je bedoelde waarschijnlijk ook partnerschap, voordat Jan Willem voorbij komt;)
1 hr
  -> Ja uiteraard! Of eigenlijk zoiets als 'metgezelschappen', maar laat ik dat nou nergens kunnnen vinden. Bedankt Vic :-)

agree  Jan Willem van Dormolen: doelgerichte partnerschappen
1 hr
  -> Bedankt Jan Willem :-)

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
doelgerichte samenwerkingsverbanden


Explanation:
Alleen om een extra alternatief aan te dragen (ik vind partnerschap niet zo mooi :-) ), verder eens met de suggesties van Jack en Henk

Roeland
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch