KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

earth fill

Dutch translation: opgevulde grond


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:earth fill
Dutch translation:opgevulde grond
Entered by: HannaTheuwen

23:45 Mar 5, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Crane
English term or phrase: earth fill
"Avoid going near the earth fills or vicinity of dug gutter that are instable."

context: het vermijden van losse/oneffen grond tijdens het rijden met een hijskraan

iemand een idee voor de vertaling van "earth fills"?
bedankt!
HannaTheuwen
opgevulde grond
Explanation:
standaard jargon op bouwplaatsen. In zulke grond kun je gemakkelijk wegzakken omdat er nog geen zetting heeft plaatsgevonden.
Selected response from:

Wouter van Kampen
Thailand
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4opgevulde grond
Wouter van Kampen
3stortterrein
Roeland
3gestorte grond
Els Spin


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gestorte grond


Explanation:
Lijkt mij.


Els Spin
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 3

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stortterrein


Explanation:
ik vermoed dat "earth fill" hetzelfde is als "landfill". Van Dale maakt er dan "(herwonnen) stortterrein" van.

Roeland
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opgevulde grond


Explanation:
standaard jargon op bouwplaatsen. In zulke grond kun je gemakkelijk wegzakken omdat er nog geen zetting heeft plaatsgevonden.

Wouter van Kampen
Thailand
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 22
Grading comment
bedankt!