KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

homologated

Dutch translation: gecertificeerd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:homologated
Dutch translation:gecertificeerd
Entered by: Jan Willem van Dormolen

10:33 Mar 27, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: homologated
Dit motorvoertuig biedt o.a. de volgende functies:

Xenon lights (non EC homologated), mono seat cover, racing exhaust pipe (non EC homologated), travel bags, cargo liner, passenger backrest, low and high windshields

Wat is 'non EC homologated'?
Jan Willem van Dormolen
Netherlands
goedgekeurd
Explanation:
niet-EU-goedgekeurd googlet en is toch eigenlijk een woordenboek vraagje...;) (VD bv)

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2007-03-27 11:06:36 GMT)
--------------------------------------------------

@JW, stout woordenboek, en sorry voor de overbodige spatie in het anders zo mooie lange bovenstaande woordenboekvraagje.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-27 12:32:56 GMT)
--------------------------------------------------

...oh dear...zet je schrap...homogenize, -geny, -graft, -graph, -iothermic-, -iothermous, -iousian, -logate, -logation, -logize, -logous, -logue, -logy, -morphic, -morphism, homonym
...het wordt tijd voor een pijnlijke beslissing ;)

wel raar dat ie niet online staat, zo'n nieuwkomer zal het toch niet zijn
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Dank aan allen, Vic voor alle toelichting en Jack voor 'gecertificeerd', en met dat laatste ga ik verder.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gehomologeerdHarry Borsje
3 +2goedgekeurd
vic voskuil


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
goedgekeurd


Explanation:
niet-EU-goedgekeurd googlet en is toch eigenlijk een woordenboek vraagje...;) (VD bv)

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2007-03-27 11:06:36 GMT)
--------------------------------------------------

@JW, stout woordenboek, en sorry voor de overbodige spatie in het anders zo mooie lange bovenstaande woordenboekvraagje.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-27 12:32:56 GMT)
--------------------------------------------------

...oh dear...zet je schrap...homogenize, -geny, -graft, -graph, -iothermic-, -iothermous, -iousian, -logate, -logation, -logize, -logous, -logue, -logy, -morphic, -morphism, homonym
...het wordt tijd voor een pijnlijke beslissing ;)

wel raar dat ie niet online staat, zo'n nieuwkomer zal het toch niet zijn

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 143
Grading comment
Dank aan allen, Vic voor alle toelichting en Jack voor 'gecertificeerd', en met dat laatste ga ik verder.
Notes to answerer
Asker: Ik zat zelf in deze richting te denken, maar mijn woordenboek gaf niet thuis.

Asker: En laat mijn woordenboek nu net Van Dale E-N zijn, maar er staat toch echt niks tussen 'homogenize' en 'homonym'.

Asker: Weet je dat het zelfs niet voorkomst in Eurodicautom of IATE?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maryán López
3 mins
  -> dank je Maria

agree  Jack den Haan: Of niet door de EU *gecertificeerd*. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Homologation
1 hr
  -> dank je Jack!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gehomologeerd


Explanation:
Volgens mij in 'wegverkeertermen' (auto's en motoren) een ingeburgerd begrip.



    Reference: http://tgk.rdw.nl/nl/nederlandse_tgk_site/afdeling_typegoedk...
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 164

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JEvicente
1 hr

neutral  Jack den Haan: Opmerking achteraf: dacht ik het niet Harry... dit gaat er nooit in bij Jan Willem ;-) Spreek je moerstaal!
1 day21 hrs
  -> Wat is hier niet-Nederlands aan? Homologatie is, als gezegd en juist voor JW's motorfiets(onderdelen), normaal taalgebruik, zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Homologatie