KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

cargo liner

Dutch translation: kofferbakbekleding, bekleding van de bagageruimte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cargo liner
Dutch translation:kofferbakbekleding, bekleding van de bagageruimte
Entered by: Jan Willem van Dormolen

10:46 Mar 27, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: cargo liner
Onderdelen voor hetzelfde motorvoertuig:

Xenon lights (non EC homologated), mono seat cover, racing exhaust pipe (non EC homologated), travel bags, cargo liner, passenger backrest, low and high windshields

Wat is de cargo liner? Het woordenboek en IATE geven vrachtschip, maar dat lijkt me niet de bedoeling...
Jan Willem van Dormolen
Netherlands
kofferbakbekleding, bekleding van de bagagaruimte
Explanation:
'Kofferbakbekleding' of, iets algemener: 'bekleding van de bagagaruimte' (niet elke auto heeft een heuse kofferbak).
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Ik denk dat ik maar kies voor bagagebakbekleding. Omdat ik geen plaatje heb, blijft het gokken, en gaat het misschien toch om een bak. Maar ja, er moet geleverd worden, en de online-catalogus van het bedrijf werkt ook niet, dus...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kofferbakbekleding, bekleding van de bagagaruimteJack den Haan
4kofferbakmat
Els Spin
3bagagebeschermingsset, bagagebeschermerJack den Haan
2voorgevormde kofferbak
vic voskuil


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
voorgevormde kofferbak


Explanation:
wordt natuurlijk hoofdzakelijk onvertaald overgenomen in het Nederlands, maar dit is het omschrijvende alternatief (google).
en jawel het kan ook zoals in de link...ziet er alleen wat raar uit...bak-bak


    Reference: http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=kofferbak-bak&b...
vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 143

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kofferbakbekleding, bekleding van de bagagaruimte


Explanation:
'Kofferbakbekleding' of, iets algemener: 'bekleding van de bagagaruimte' (niet elke auto heeft een heuse kofferbak).

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 196
Grading comment
Ik denk dat ik maar kies voor bagagebakbekleding. Omdat ik geen plaatje heb, blijft het gokken, en gaat het misschien toch om een bak. Maar ja, er moet geleverd worden, en de online-catalogus van het bedrijf werkt ook niet, dus...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: misschien slechts een (anti-slip)mat...//dat bedoel ik - overigens zie ik nu pas dat het waarschijnlijk over een motorfiets gaat... dat maakt het wel wat 'fragwürdiger'.
53 mins
  -> Zou kunnen, maar lijkt me dan wel een prestigeuze benaming ;-) // Ja verdorie, je hebt gelijk. Als motorrijder had ik meteen moeten zien dat het niet om een auto ging.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kofferbakmat


Explanation:
De kofferbakbekleding zit vast. De cargo liner is een rubberen mat die die kofferbakbekleding beschermt tijdens het vervoer van scherpe of vochtige dingen en dergelijke.


    Reference: http://www.car-stuff.com/cargoliner.htm
    Reference: http://www.automatten.nl/
Els Spin
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 3

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bagagebeschermingsset, bagagebeschermer


Explanation:
Bij nader inzien gaat het duidelijk om een motorfiets, zoals Harry terecht opmerkt. Daarom een tweede poging. De cargo liner zou misschien een frame of iets dergelijks kunnen zijn om de genoemde tassen (travel bags) aan vast te binden en/of op hun plaats te houden (zie bijvoorbeeld http://www.allesvoordefiets.nl/articalinfo.aspx?articalId=77... , al gaat dat het daar kennelijk over een fiets of bromfiets) , maar -- en dit lijkt mij waarschijnlijker -- ook een beschermingsset voor het beschermen van het lak- en plaatwerk van de motor. Zie bijvoorbeeld http://www.protectsystems.nl/nederland/home.htm . Als het specifiek om het beschermen van de tank gaat, dan heet zo'n ding ook wel een tankpad of tankbeschermer. Het gaat volgens mij dus niet zo zeer om het beschermen van de bagage, als wel om het beschermen van de motorfiets. Wat dat betreft is de term 'bagagebeschermingsset' misschien misleidend, en zou je het bijvoorbeeld eerder over 'lakbeschermingsset' moeten hebben. Maar ja, dat is natuurlijk wel 'n tikkeltje vrij. Lastig hoor...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2007-03-28 13:27:56 GMT)
--------------------------------------------------

Bedankt voor de toelichting. Kofferbak lijkt me ook in dit geval te prestigeus als benaming. Ik zou het een bagagevak noemen, waarvoor nogal wat google hits te krijgen zijn. Zie bijvoorbeeld de onderstaande referentie. 'Cargo liner' zou je dan kunnen vertalen als 'bekleding van het bagagevak', of kortweg 'bagagevakbekleding' or 'bagagevakvoering'. Met 'slipmat' zou ik voorzichtig zijn. Succes!

http://www.autorai.nl/default.aspx?ContentType=1&ContentMode...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 196
Notes to answerer
Asker: Het gaat niet echt om een motorfiets, maar om een nieuw ding met drie wielen (twee voor, een achter). Aan de voorkant zit een kleine kofferbak. Het is het rechterding op deze pagina: http://www.can-am.brp.com/


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: JW: deze 'dingen' op die site zijn niet nieuw: gewoon de goeie ouwe quads en trikes... Maar ik heb hier verder geen verstand van...
10 hrs
  -> Bedankt Leo. Ben net terug uit Nieuw-Zeeland. Daar noemen ze zelfs een quad een motorbike.