KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

acceleration device

Dutch translation: differentieel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:acceleration device
Dutch translation:differentieel
Entered by: Harmen Rijks

09:03 Jun 27, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / acceleration device
English term or phrase: acceleration device
Kan 'acceleration device' hier het beste als versnellingsapparaat vertaald worden?

When the acceleration device is engaged, torque travels from the propeller shaft to the input shaft
Harmen Rijks
United Kingdom
differentieel
Explanation:
Vergelijk EN en NL beschrijvingen van het SH-AWD systeem van Honda/Acura, dan zie je dat dit als het acceleration device wordt omschreven.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Doh! Moet nog wakker worden.... :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3differentieelHarry Borsje
3acceleratieinrichting
Willemina Hagenauw


Discussion entries: 2





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
acceleratieinrichting


Explanation:
Als het voor bijvoorbeeld een octrooi is, zou ik het heel letterlijk houden en "device" met inrichting vertalen, zoals dat vaak wordt gedaan.

Willemina Hagenauw
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
differentieel


Explanation:
Vergelijk EN en NL beschrijvingen van het SH-AWD systeem van Honda/Acura, dan zie je dat dit als het acceleration device wordt omschreven.


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 164
Grading comment
Doh! Moet nog wakker worden.... :-)