KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

Dissuasion (Horn and/or Blinkers)

Dutch translation: alarmsysteem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Dissuasion (in gegeven context)
Dutch translation:alarmsysteem
Entered by: Sherefedin MUSTAFA

18:34 Apr 6, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / veiligheidsvoorzieningen
English term or phrase: Dissuasion (Horn and/or Blinkers)
Uit een lijst verschillende veiligheidsvoorzieningen voor voertuigen.
Bedankt voor jullie hulp.
Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
waarschuwingssystemen
Explanation:
dissuasion = ontraden, (poging tot) weerhouden.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-04-06 22:37:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ik had signalen ook overwogen, maar vond dat dat teveel op "het gebruiken ervan" sloeg, en systemen meer op het ermee uitgerust zijn....

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-04-06 22:38:08 GMT)
--------------------------------------------------

het is dan misschien nog beter "alarmsysteem" eigenlijk
Selected response from:

Lianne van de Ven
United States
Grading comment
Inderdaad. Heb uiteindelijk alarmsysteem gebruikt. Bedankt iedereen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1afschrikking (claxon en/ofiknipperlichten)bertvandermoer
3 +2waarschuwingssystemen
Lianne van de Ven
2 -1alarmlichten
Elma de Jong


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
dissuasion (horn and/or blinkers)
alarmlichten


Explanation:
Is het mogelijk dat hier iets als alarmlichten bedoeld wordt?

Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kitty Brussaard: Alarmlichten slaat alleen op de 'blinkers' en laat de 'claxon' buiten beschouwing
36 mins
  -> Benik helemaal met je eens, had de claxon over het hoofd gezien.

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
dissuasion (horn and/or blinkers)
waarschuwingssystemen


Explanation:
dissuasion = ontraden, (poging tot) weerhouden.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-04-06 22:37:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ik had signalen ook overwogen, maar vond dat dat teveel op "het gebruiken ervan" sloeg, en systemen meer op het ermee uitgerust zijn....

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-04-06 22:38:08 GMT)
--------------------------------------------------

het is dan misschien nog beter "alarmsysteem" eigenlijk


Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 48
Grading comment
Inderdaad. Heb uiteindelijk alarmsysteem gebruikt. Bedankt iedereen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Evt. ook 'waarschuwingssignalen'
2 hrs

agree  Yolanda Carati
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dissuasion (horn and/or blinkers)
afschrikking (claxon en/ofiknipperlichten)


Explanation:
Ik heb het gevoel dat het hier om beveiliging (anti inbraak) gaat meer dan om veiligheid (de context moet dit aangeven).
Dissuasion of deter is meer een systeem hier om inbraak bijv te voorkomen door afschrikken, verschrikken.

bertvandermoer
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: In dat geval kun je ook kiezen voor 'alarmsystemen'
10 hrs