KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

emissionized

Dutch translation: voldoet aan de emissienormen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:emissionized
Dutch translation:voldoet aan de emissienormen
Entered by: Ingeborg Gonizzi

19:02 Apr 8, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: emissionized
En als ik dan toch bezig ben: iemand een goede vertaling voor emissionized? (en non-emissionized, verder weinig context, behalve dat het over tractormotoren gaat).
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
voldoet aan de uitlaatgasnormen
Explanation:
ik kan nergens zekerheid vinden, maar dit lijkt me de meest logische interpretatie. Alnaargelang de context zijn alternatieven als "aanpassen", "voor verminderde uitstoot" e.d. mogelijk. Maar zekerheid heb ik dus niet.
Dat dit een kreng van een term is waren de Spanjaarden 5 jaar geleden ook al achter: http://www.aquarius.net/answer/99 .... en ook al is mijn Spaans praktisch nihil, ik geloof dat zij er daar ook niet echt uitgekomen zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-08 21:26:18 GMT)
--------------------------------------------------

kwestie van smaak, máár....met een beetje lef kan het op zich in één woord: emissienormconform :)
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank! Was die Spanjaarden ook al tegengekomen, en ze kwamen er inderdaad ook niet uit ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zie onder
Kitty Brussaard
2 +1voldoet aan de uitlaatgasnormen
vic voskuil


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
voldoet aan de uitlaatgasnormen


Explanation:
ik kan nergens zekerheid vinden, maar dit lijkt me de meest logische interpretatie. Alnaargelang de context zijn alternatieven als "aanpassen", "voor verminderde uitstoot" e.d. mogelijk. Maar zekerheid heb ik dus niet.
Dat dit een kreng van een term is waren de Spanjaarden 5 jaar geleden ook al achter: http://www.aquarius.net/answer/99 .... en ook al is mijn Spaans praktisch nihil, ik geloof dat zij er daar ook niet echt uitgekomen zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-08 21:26:18 GMT)
--------------------------------------------------

kwestie van smaak, máár....met een beetje lef kan het op zich in één woord: emissienormconform :)

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 143
Grading comment
Hartelijk dank! Was die Spanjaarden ook al tegengekomen, en ze kwamen er inderdaad ook niet uit ;-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  drboer: Uit het weinige wat ik gevonden heb, trek ik dezelfde conclusie.
54 mins
  -> dankjewel!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zie onder


Explanation:
Enig speurwerk op Google leert dat in deze context vaak verwezen wordt naar specifieke internationale emissienormen (normen voor uitlaatgasemissie): de zgn. emissie-eisen UPA Tier-2, 3 of 4 (US) of EU-normen. Aan welke emissie-eisen moet worden voldaan hangt van het 'bouwjaar' van de tractor af. Een 'veilige' vertaling is: 'uitgerust met motoren die voldoen aan de strengste (of: huidige) emissie-eisen'.

De John Deere tractoren zijn er in vele uitvoeringen en types. ... met elektronische injectie, voldoen deze motoren aan de emissie-eisen Tier 2. ...
www.staadegaard.nl/nl/new/p_jdtrac.htm -

MF 4300: serie tractoren met motorvermogens vanaf 53 tot 116 pk. Al deze tractoren zijn voorzien van motoren die voldoen aan de strengste emissie eisen. ...
www.brienenbeugen.nl/content/pages/massey.html




Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8