KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

reflected-light microscope

Dutch translation: reflectiemicroscoop


11:21 May 2, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / schuren en lakken
English term or phrase: reflected-light microscope
reflected-light microscope. Nou ja, dat is dus een soort microscoop...
garthpuddle
Netherlands
Dutch translation:reflectiemicroscoop
Explanation:
een reflectiemicroscoop wordt o.a. gebruikt bij de studie van ertsen in de geologie. Het woord licht kan volgens mij worden weggelaten: microscopie is d.m.v. licht tenzij anders vermeld (elektronenmicroscopie) - Ik ben zelf geooloog
Selected response from:

Koenraad Van den Driessche
Grading comment
Bedankt Koenraad!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4reflectiemicroscoop
Koenraad Van den Driessche
3Optische Reflectie Microscoop
Tineke Van Beukering


Discussion entries: 2





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reflectiemicroscoop


Language variant: licht-reflectiemicroscoop

Explanation:
een reflectiemicroscoop wordt o.a. gebruikt bij de studie van ertsen in de geologie. Het woord licht kan volgens mij worden weggelaten: microscopie is d.m.v. licht tenzij anders vermeld (elektronenmicroscopie) - Ik ben zelf geooloog


    Reference: http://www.google.es/search?hl=es&q=reflectiemicroscoop&btnG...
Koenraad Van den Driessche
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt Koenraad!

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Optische Reflectie Microscoop


Explanation:
als mogelijke aanvulling op het antwoord van Koenraad?

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2008-05-02 11:51:41 GMT)
--------------------------------------------------

zonder hoofdletters natuurlijk en aan elkaar: optische reflectiemicrosoop

Tineke Van Beukering
Australia
Native speaker of: Dutch