KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

diesel fuel leak collector hose

Dutch translation: dieselopvangbakslang


13:49 Feb 10, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: diesel fuel leak collector hose
Term is afkomstig uit werkplaatshandleidingen voor automonteurs. De gehele zin is: "Disconnect the diesel fuel leak collector hose from the high pressure pump." Bvd voor de hulp!
Anouk Gielgens
Dutch translation:dieselopvangbakslang
Explanation:
een beetje gigo is het wel, maar ik denk dat het toch om de slang van de leak collector gaat (meestal een lekbak/opvangbak) die aangesloten zit op de pomp. Tja, en dan er nog diesel fuel aan vast plakken, maar daar kun je de brandstof wel uit weglaten.
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Dit klinkt heel goed en past het beste bij mijn context en andere terminologie. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +3dieselopvangbakslang
vic voskuil
4 +1verzamelleiding voor dieselbrfandstoflekkageJack den Haan


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verzamelleiding voor dieselbrfandstoflekkage


Explanation:
... zou ik zeggen

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2009-02-10 13:58:50 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: dieselbrandstoflekkage

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 196

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
3 mins
  -> Bedankt Jan Willem.

12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
dieselopvangbakslang


Explanation:
een beetje gigo is het wel, maar ik denk dat het toch om de slang van de leak collector gaat (meestal een lekbak/opvangbak) die aangesloten zit op de pomp. Tja, en dan er nog diesel fuel aan vast plakken, maar daar kun je de brandstof wel uit weglaten.

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 143
Grading comment
Dit klinkt heel goed en past het beste bij mijn context en andere terminologie. Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: de slang van de dieselopvangbak, bedoel je toch?
6 mins
  -> klinkt wel beter :-) (maar wilde eigenlijk "van" of "naar" in het midden laten) (altijd lastig bij Engelse termen die uit 5 zelfstandige naamwoorden bestaan:)

agree  Lianne van de Ven: slang van de dieselopvangbak
32 mins
  -> merci Lianne!

agree  Henk Peelen: "van" hoeft niet perse "vanaf" te betekenen, dus ik zou zeggen "diesellekbakslang", "slang van de diesellekbak" of "slang van de dieselopvangbak".
7 hrs
  -> dank je Henk, en helemaal mee eens!