KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

shoulder strap slots

Dutch translation: sleuven voor de schouderriem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shoulder strap slots
Dutch translation:sleuven voor de schouderriem
Entered by: Evy Kenens

19:54 Feb 23, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / kinderzitjes
English term or phrase: shoulder strap slots
Geen context. Ik dacht aan "schouderriemsloten", maar weet het niet zeker. Suggesteis?
solejnicz
Netherlands
sleuven voor de schouderriem
Explanation:
Volgens mij gaat het hier over de sleuven die dienen om de schouderriemen te verstellen.
Selected response from:

Evy Kenens
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4sleuven voor de schouderriemEvy Kenens
3sleuven voor gesptong / gespplaat van schoudergordel
Henk Peelen
3schouderriem met gesp-sluitinginge kinget
3gesp/sluiting van de schouderriemJudith Verschuren


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gesp/sluiting van de schouderriem


Explanation:
misschien is dat een oplossing

Judith Verschuren
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schouderriem met gesp-sluiting


Explanation:
of gewoon "met gesp"


    Reference: http://www.checkyourbag.nl/product.asp?id=509
inge kinget
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
sleuven voor de schouderriem


Explanation:
Volgens mij gaat het hier over de sleuven die dienen om de schouderriemen te verstellen.


    Reference: http://www.maxi-cosi.com/media/producthandleidingen/maxicosi...
Evy Kenens
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: O ja, "slots" zijn natuurlijk sleuven. Ik dacht ook al zoiets, maar kon niet op het woord komen.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sindy Cremer
4 mins

agree  Kitty Brussaard: Zie ook de beschrijving bij de latere Kudoz vraag 'seat shell'. Het gaat hier overduidelijk om de sleuven/openingen (i.e. op verschillende hoogtes) in de hoes en plastic bak/kuip waar de riemen doorheen gehaald moeten worden.
42 mins

agree  Henk Peelen
1 hr

agree  Jan Willem van Dormolen
12 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sleuven voor gesptong / gespplaat van schoudergordel


Explanation:
Volgens mij bedoelt men de "vrouwtjes" van de gespsluiting van de schoudergordel. Beslist geen "sloten".

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225