KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

gaiter

Dutch translation: manchet / rubber balg rond de stuur-tandheugel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gaiter
Dutch translation:manchet / rubber balg rond de stuur-tandheugel
Entered by: Henk Peelen

09:55 Jul 1, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / PSV inspection manual
English term or phrase: gaiter
STEERING MECHANISM

Reasons for defecting:

Steering gear housing fractured/ insecure/damaged
Any restriction/failure or detachment imminent

Rack gaiter split/damaged/ displaced or missing
See Note 1

Note 1:
This item applies only to vehicles fitted with gaiters as original equipment
Shayna
Voor Anjo
Explanation:
je hebt eigenlijk wel gelijk, maar Jacqueline is op vakgebieden buiten techniek altijd zo verrekte slim (en vooral mij te slim af), dat ik iedere kans die ik zie om haar op de kop te zitten, dan ook maar onmiddellijk aangrijp.

Mensen op hun kop zitten of op hun tenen staan is tenslotte ook een manier om hogerop te komen, niet zo'n nette, maar wel een hele originele!

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-12 09:03:29 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

hahahaha, hier had ik eigenlijk niet op gerekend. Vond Jacqueline\'s antwoord inclusief de bijsturingen van Anjo en mij eigenlijk voldoende.
Evenwel bedankt namens de feestcommissie.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4versnellingspookmanchet
Jacqueline van der Spek
1Voor Anjo
Henk Peelen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
versnellingspookmanchet


Explanation:
Zie voor een plaatje in de link.

HTH,
Jacqueline


    Reference: http://www.shop.edirectory.co.uk/autosave/pages/default.asp?...
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: Wat krijgen we nou? Ben je overstuur of stuur jij met de versnellingspook? In dat geval zou ik die NL-plakplaat liever vergeten en maar gaan lopen. Hier wordt de manchet / rubber balg rond de stuur-tandheugel (Autowoordenboek: rack = tandheugel) bedoeld.
10 mins
  -> je hebt gelijk, Henk, ik zag dat gear en dacht aan versnellingspijp. Had ff verder moeten kijken dan mijn neus lang is.

neutral  Anjo Sterringa: Henk, je kon wel een antwoordje geven toch? Lijkt me dat Henk gelijk heeft, rack boot zegt mijn cardict. is tandheugel stofkap (van de) of -hoes. gaiter is een inlegstuk, manchet, hoes etc.
27 mins
The asker has declined this answer

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Voor Anjo


Explanation:
je hebt eigenlijk wel gelijk, maar Jacqueline is op vakgebieden buiten techniek altijd zo verrekte slim (en vooral mij te slim af), dat ik iedere kans die ik zie om haar op de kop te zitten, dan ook maar onmiddellijk aangrijp.

Mensen op hun kop zitten of op hun tenen staan is tenslotte ook een manier om hogerop te komen, niet zo'n nette, maar wel een hele originele!

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-12 09:03:29 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

hahahaha, hier had ik eigenlijk niet op gerekend. Vond Jacqueline\'s antwoord inclusief de bijsturingen van Anjo en mij eigenlijk voldoende.
Evenwel bedankt namens de feestcommissie.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225
Grading comment
Hartelijk dank.