KudoZ home » English to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

(new) long post heating

Dutch translation: Gloeiplug met lange naverwarming en gloeiplug met vernieuwde lange naverwarming.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(new) long post heating
Dutch translation:Gloeiplug met lange naverwarming en gloeiplug met vernieuwde lange naverwarming.
Entered by: Helen Turin

13:41 Aug 5, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / glow plugs
English term or phrase: (new) long post heating
What is the difference between Long Post Heating (LPH) and New Long Post Heating (NLPH) glow plugs?

An NLPH glow plug uses less current to reach a higher temperature quickly. This means less pollution, better efficiency and reduced fuel consumption.
Shayna Barby
Gloeiplug met lange naverwarming en gloeiplug met vernieuwde lange naverwarming.
Explanation:
Eurodict en naar mijn weten.
Selected response from:

Helen Turin
Israel
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Gloeiplug met lange naverwarming en gloeiplug met vernieuwde lange naverwarming.
Helen Turin
2(nieuwe), lange naverhittingbougies
Henk Peelen


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(nieuwe), lange naverhittingbougies


Explanation:
Kluwer:
post-heating = naverhitting

Vermoedelijk een verbrandingsmotor waarbij tijdens de slag tweemaal een vonk wordt gegeven, teneinde de verbranding te optimaliseren. Ik weet niet of long op de naverhitting / naverbranding slaat of op de afmetingen van de bougie, maar new lijkt me gewoon te betekenen dat er een nieuwe versie van de Long Post Heating Glow Plug is; blijkbaar eentje met een hoger rendement: meer vonk bij minder stroom.

Misschien ook '(nieuwe), lange naverbrandingsbougies'?

--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-05 15:00:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Het is gloeibougie in plaats van bougie:
(nieuwe), lange gloeibougies voor de naverhitting
(nieuwe), lange gloeibougies voor de naverbranding

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 225

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Gloeiplug met lange naverwarming en gloeiplug met vernieuwde lange naverwarming.


Explanation:
Eurodict en naar mijn weten.


Helen Turin
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Het Autowoordenboek vertaalt glow plug (Am.) met gloeibougie, gloeispiraal. 'gloeiplug' ken ik niet zo.
4 days