KudoZ home » English to Dutch » Botany

leaf wash

Dutch translation: sproeimiddel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:leaf wash
Dutch translation:sproeimiddel
Entered by: Linda Flebus

17:25 Apr 4, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Science - Botany
English term or phrase: leaf wash
Middel om spint uit te roeien maar hoe zeg je dit in het Nederlands ?
Linda Flebus
Belgium
sproeimiddel
Explanation:
http://www.kruidjes.be/kruiden/kruiden.php?recipeid=141
Ga de beestjes te lijf met je eigen sproeimiddel. Overgiet 1 kg vlierbladeren met 2 liter water en laat enkele dagen trekken.Zeef de bladeren eruit en doe je **sproeimiddel** in een grote verstuiver. De vlierstruik zal je dankbaar zijn.


http://www.groenewaaier.be/page/2/
Maak ondertussen een zeepsopje van 50 gram groene zeep en een halve liter water. Meng dit door het afgekoelde rabarberaftreksel. Gebruik dit middel als sproeimiddel, of breng het met behulp van een stevige afwaskwast op de aangetaste planten.

Selected response from:

Saskia Steur
Grading comment
Dank je wel Saskia
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sproeimiddelSaskia Steur
4spintbestrijdingsmiddel
Els Spin
1besproeiing van de bladeren, sprayen van de bladerenxxxOrgaard


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
besproeiing van de bladeren, sprayen van de bladeren


Explanation:
Ik weet dat het meest effedtive middel om spint te verwijderen is om de bladeren te sproeien al dan niet met een insecticide.

xxxOrgaard
Native speaker of: Native in DanishDanish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sproeimiddel


Explanation:
http://www.kruidjes.be/kruiden/kruiden.php?recipeid=141
Ga de beestjes te lijf met je eigen sproeimiddel. Overgiet 1 kg vlierbladeren met 2 liter water en laat enkele dagen trekken.Zeef de bladeren eruit en doe je **sproeimiddel** in een grote verstuiver. De vlierstruik zal je dankbaar zijn.


http://www.groenewaaier.be/page/2/
Maak ondertussen een zeepsopje van 50 gram groene zeep en een halve liter water. Meng dit door het afgekoelde rabarberaftreksel. Gebruik dit middel als sproeimiddel, of breng het met behulp van een stevige afwaskwast op de aangetaste planten.



Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel Saskia

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilse van haneghem
7 mins
  -> Dankjewel, Ilse!

agree  Dennis Seine: lijkt me de meest gebruikte en minst risicovolle
1 hr
  -> Dankjewel, Dennis!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spintbestrijdingsmiddel


Explanation:
Omdat het specifiek gericht is tegen spint, leek dit me het duidelijkst. En het is nog te vinden op Google ook. Alleen verwijst het soms ook naar andere middelen dan die in een spuitbus, omdat we steeds milieubewuster worden. Maar ik neem aan dat in de context wel wordt vermeld dat het op de bladeren gesproeid moet worden of in een spuitbus zit.


    Reference: http://www.nov-orchidee.nl/html/spint.html
Els Spin
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 2