KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

publicly quoted

Dutch translation: beursgenoteerd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:publicly quoted
Dutch translation:beursgenoteerd
Entered by: vixen

15:09 Mar 8, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: publicly quoted
Wat is een publicly quoted bedrijf? Een openbaar genoteerd bedrijf? of is er een andere benaming voor? Alvast dank!
Willemina Hagenauw
beursgenoteerd bedrijf
Explanation:
Dit lijkt mij een plausibele vertaling. Het is echter een gok.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Hartelijk dank aan beiden! Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5beursgenoteerd bedrijf
vixen
4notering op de optiebeurs
Josephina Kooijman


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
beursgenoteerd bedrijf


Explanation:
Dit lijkt mij een plausibele vertaling. Het is echter een gok.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Hartelijk dank aan beiden! Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Massimo Lencioni: goeie gok
6 mins

agree  Nienke: lijkt mij ook goed.
8 mins

agree  Nellie Voss
10 mins

agree  Martijn Naarding
58 mins

agree  Sven Petersson
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
notering op de optiebeurs


Explanation:
Ownership vormen gevonden: publicly traded/publicly quoted Voor zover mijn economische kennis gaat is er een verschil tussen optiebeurs en aandelenbeurs. Aan de hand van de gevonden engelse termen denk ik dat publicly traded betekent genoteerd op de aandelenbeurs en publicly quoted genoteerd op de optiebeurs.
Optiebeurs= de concrete markt waar in opties wordt gehandeld. De optiebeurs in Amsterdam is in 1978 opgericht. Bij de handel in opties is het meestal niet de bedoeling dat men echt de aandelen koopt of verkoop, en wordt de optie vöör het aflopen van de termijn van de hand gedaan. EOE optiebeurs van 1978 -? nu is het een dochteronderneming van de aandelenbeurs en heet AEX optiebeurs. zie http://www.bn.nl/dict/oth_dict_item/0,3349,p24,00.html


    Reference: http://www.xs4all.nl/~mkalk/begrip05.htm#optie
    Reference: http://www.oneworldalliance.com/pressroom/section_data/facts...
Josephina Kooijman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 55