KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

Independent Business Owner (IBO)

Dutch translation: onafhankelijk wederverkoper


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Independent Business Owner (IBO)
Dutch translation:onafhankelijk wederverkoper
Entered by: xxxtasman

01:53 May 10, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Independent Business Owner (IBO)
Weet iemand of er een officiele vertaling is voor het bovenstaande?

Context: aanschaf van theedoeken via een catalogus.

"However, should you be dissatisfied with your purchase for any reason, please return the product to your IBO - who will be happy to provide you with a full refund of the purchase price."

Het kan hier niet om een middenstander of winkelier gaan, omdat het consumentenproducten betreft die per telefoon worden besteld. Ideas would be very welcome.

Dank,
J.
xxxtasman
onafhankelijk wederverkoper
Explanation:
ik moest ook gelijk aan AMWAY en dergelijke denken. Onafhankelijk wederverkoper geeft een redelijk aantal treffers op het internet. Onafhankelijke zakenman en onafhankelijke bedrijfseigenaar geven veel minder respectievelijk geen treffers.
Independent Business Owner schijnt echter geenszins te zijn gerserveerd voor onafhankelijke wederverkopers, zie onderstaand internetadres

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-10 03:37:13 (GMT)
--------------------------------------------------

moet zijn www.whitemountainbusinesses.com
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt. Ik kwam in een link na een Google-search voor onafhankelijk wederverkoper ook (gevolmachtigd) tussenpersoon tegen waar ik misschien ook iets mee kan (and FYI).

J.


4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4onafhankelijk wederverkoper
Henk Peelen
4consulent
Leo van Zanten


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
consulent


Explanation:
Misschien past de term 'consulent' voor iemand die bepaalde merkartikelen verkoopt die niet in de 'gewone' winkel verkrijgbaar zijn. (bijv. AMWAY, AVON).

Succes!

Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 47

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onafhankelijk wederverkoper


Explanation:
ik moest ook gelijk aan AMWAY en dergelijke denken. Onafhankelijk wederverkoper geeft een redelijk aantal treffers op het internet. Onafhankelijke zakenman en onafhankelijke bedrijfseigenaar geven veel minder respectievelijk geen treffers.
Independent Business Owner schijnt echter geenszins te zijn gerserveerd voor onafhankelijke wederverkopers, zie onderstaand internetadres

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-10 03:37:13 (GMT)
--------------------------------------------------

moet zijn www.whitemountainbusinesses.com


    Reference: http://www.whitemountainbusiness.com
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Bedankt. Ik kwam in een link na een Google-search voor onafhankelijk wederverkoper ook (gevolmachtigd) tussenpersoon tegen waar ik misschien ook iets mee kan (and FYI).

J.