KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

nominee account

Dutch translation: volmachtrekening


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nominee account
Dutch translation:volmachtrekening
Entered by: Marijke Mayer

07:26 May 21, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / opties
English term or phrase: nominee account
Hallo collega's, ik zit een beetje met nominee account. Ik weet wat het betekent, maar het komt er niet helemaa uit.
De zin luidt als volgt:
Complete the section on the Form indicating if you wish to sell all your shares and take any profit as cash or to keep your shares and hold them in a nominee account (please see the section on Nominee Facilities).

mederekeninghouder aanstellen?
volmacht geven?

Bij voorbaat hartelijk dank!
Marijke
Marijke Mayer
Netherlands
Volmachtrekening
Explanation:
Het is een rekening zoals gelijk welke andere maar de instelling krijgt het recht om de aandelen in jouw naam te verhandelen.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-21 10:47:46 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ik vind het ook niet. Maar zo heb ik het altijd vertaald, en ik leef nog altijd. Aan de ene kant is het niet zo verwonderlijk omdat ook nominee account niet zo verschrikkelijk veel voorkomt, het is toch een soort newspeak.
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Hartelijk dank! Het gekke is, ik kan helemaal niets vinden in Google met volmachtrekening. Helaas moet ik wel wel gebruiken zonder referentie. Er is ook nergens iets te vinden in mijn woordenboeken.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Volmachtrekening
Bart B. Van Bockstaele
4rekening voor/van aandeelhouder in naam
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rekening voor/van aandeelhouder in naam


Explanation:
misschien ook:
rekening voor/van soeverein aandeelhouder
rekening voor/van vennoot

een "nominee shareholder" is namelijk een "aandeelhouder in naam"

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Volmachtrekening


Explanation:
Het is een rekening zoals gelijk welke andere maar de instelling krijgt het recht om de aandelen in jouw naam te verhandelen.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-21 10:47:46 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ik vind het ook niet. Maar zo heb ik het altijd vertaald, en ik leef nog altijd. Aan de ene kant is het niet zo verwonderlijk omdat ook nominee account niet zo verschrikkelijk veel voorkomt, het is toch een soort newspeak.

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Hartelijk dank! Het gekke is, ik kan helemaal niets vinden in Google met volmachtrekening. Helaas moet ik wel wel gebruiken zonder referentie. Er is ook nergens iets te vinden in mijn woordenboeken.