KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

signpost

Dutch translation: wegwijzer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:signpost
Dutch translation:wegwijzer
Entered by: vixen

06:54 May 23, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / memo about strategy
English term or phrase: signpost
And as you look beyond those barriers to the medium and the long-term signposts and the destinations, describe them
Renate van den Bos
wegwijzer
Explanation:
Dit woord wordt hier in een figuurlijke betekenis gebruikt. Kijk maar naar de combinatie met 'destinations', oftewel 'bestemmingen'

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 07:29:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Een andere mogelijkheid in deze context is wellicht \'baken\', omdat het ook herkenbare punten moeten zijn.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4richtingaanwijzer
Marijke Mayer
4wegwijzer
vixen
4teken, aanwijzing, kenmerk
Bart B. Van Bockstaele


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
teken, aanwijzing, kenmerk


Explanation:
Signpost betekent normaal zoiets als een verkeersbord. Hier wordt het woord figuurlijk gebruikt: indicatie, trend, ... Je moet natuurlijk de hele tekst lezen om het meest passende woord te vinden, maar het gaat dus duidelijk in deze richting.

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wegwijzer


Explanation:
Dit woord wordt hier in een figuurlijke betekenis gebruikt. Kijk maar naar de combinatie met 'destinations', oftewel 'bestemmingen'

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 07:29:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Een andere mogelijkheid in deze context is wellicht \'baken\', omdat het ook herkenbare punten moeten zijn.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
bedankt!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
richtingaanwijzer


Explanation:
Renate,

Het meest gebruikte Nederlandse woord is richtingaanwijzer per de volgende referenties:

GratisTheorie.nl - Auto theorie - Tekens en signalen
... Auto - Tekens en signalen. Richtingaanwijzer. ... Gebruik de richtingaanwijzer
niet langer dan nodig is. Dit om verwarring in het verkeer te voorkomen. ...
www.gratistheorie.nl/auto/tekensensignalen/p05.htm - 11k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
[ Meer resultaten van www.gratistheorie.nl ]

VROSteam - Geen richting aangeven
... De richtingaanwijzer is één van de weinige communicatiemiddelen die u ter beschikking
hebt tijdens het auto rijden. En communicatie is heel erg belangrijk ...
www.vrosteam.myweb.nl/richting.htm - 6k -


Groetjes,
Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624