KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

edgy envelope pushers

Dutch translation: jonge wolven


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:edgy envelope pushers
Dutch translation:jonge wolven
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

08:10 May 23, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / memo about strategy
English term or phrase: edgy envelope pushers
And internally we’ve built up a talent pool that mixes, very comfortably, the voice of experience with young, edgy envelope pushers
Renate van den Bos
jonge wolven
Explanation:
Envelope pushers zijn arrogante, brutale mannetjes die niets of niemand ontzien om hun doel te bereiken.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 08:30:20 (GMT)
--------------------------------------------------

Oeps, een beetje te snel doorgestuurd.

Edgy was ik vergeten:

jonge wolven die op het randje van de legaliteit opereren.
strebertjes die op het scherp van de snee werken.
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Ik had juist een korte term nodig! Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1jonge wolven
Bart B. Van Bockstaele
4 +1op het scherp van de snede gerichte, ambitieuze en enthousiaste marketeers
Marijke Mayer
4snelle jongens
vixen


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
jonge wolven


Explanation:
Envelope pushers zijn arrogante, brutale mannetjes die niets of niemand ontzien om hun doel te bereiken.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 08:30:20 (GMT)
--------------------------------------------------

Oeps, een beetje te snel doorgestuurd.

Edgy was ik vergeten:

jonge wolven die op het randje van de legaliteit opereren.
strebertjes die op het scherp van de snee werken.


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Ik had juist een korte term nodig! Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marijke Mayer: wel een beetje negatief in deze context
5 mins
  -> Klopt. Maar edgy in combinatie met envelope pushers zal hier in Noord-Amerika toch ook niet veel mensen positief in de oren klinken.

agree  Björn Houben: jonge wolven vind ik wel goed, klinkt positief en dat edgy (=die er willen raken) zit erin vervat
11 mins
  -> Bedankt hoor. Jonge wolven is trouwens een uitdrukking die je heel vaak op de Belgische radio hoort.

neutral  Chris Hopley: Edgy betekent hier eerder 'eager' (zie Crionn). Zie http://www.dictionary.com/cgi-bin/dict.pl?term=edgy&r=67 en ook 'push the envelope' op http://www.dictionary.com/cgi-bin/dict.pl?term=envelope&r=67
2 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
op het scherp van de snede gerichte, ambitieuze en enthousiaste marketeers


Explanation:
Nima
... Doelstelling Young NIMA Professionals wil met twee events jonge, ambitieuze en enthousiaste
marketeers informeren over ‘hot items’ in de marketing. Daarbij ...
www.nima.nl/groep.lasso?ID=YNP - 8k

Pica || Bibliotheekautomatisering en Online Informatiediensten
... Opereren op het scherp van de snede. Vraagstukken tot op de bodem onderzoeken. Oplossingen
creëren die uitblinken in duidelijkheid en eenvoud. Dat is wat we ...
www.pica.nl/ne/about/org/itc.shtml -

http://www.renotahoefun.com/outdoors/skitahoe/profiles/heave...
In other words, challenges await, no matter what your skill level. One third of this mountain gives envelope-pushers a place to push themselves. While the other two-thirds offers beginners and intermediates excellent terrain to have fun with while honing their skills. Weather?

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bart B. Van Bockstaele: Juist. Het zijn alvast mensen waarmee ik liever niet in aanraking kom ^_^.
1 min
  -> geestig!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
snelle jongens


Explanation:
is wellicht ook nog een mogelijkheid

De werknemers van CMG zijn snelle jongens met mooie auto's en strakke pakken.
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=1196

Wat is volgens jou kenmerkend voor de telecombranche?
'Er werken hier minder snelle jongens dan je zou denken. De snelle pakken en glimmende lease-auto's horen voornamelijk bij de commerciële functies.
http://www.intermediair.nl/functieprofielen/functiebeschrijv...

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509