KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

to leverage

Dutch translation: optimaal aanwenden/optimaliseren


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to leverage
Dutch translation:optimaal aanwenden/optimaliseren
Entered by: Evert DELOOF-SYS

15:23 Jul 13, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: to leverage
leveraging knowledge management across strategic alliances
Kaat
optimaal aanwenden/optimaliseren
Explanation:
Dag Kaat,

'To leverage' werd reeds een paar keren gevraagd.

Kijk bv. eens naar

http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=2127&id=48279&keyword=levera...

of

http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=2127&id=142745&keyword=lever...


--> to leverage: met een hefboom opheffen, vandaar 'opvijzelen', 'verbeteren', 'op een hoger niveau brengen', 'optimaal aanwenden',...



Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank. Ik zou misschien beter eerst de terminologielijst raadplegen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4optimaal aanwenden/optimaliseren
Evert DELOOF-SYS
2Kennismanagement optimaliseren over strategische banden
Ariser


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Kennismanagement optimaliseren over strategische banden


Explanation:
Verhoogd rendement van kennis door een bepaalde manier van beheren?
Accross: "over" tenzij uit de context blijkt dat de banden de oorzaak van de optimalisatie zijn, dan is "via" of "door" mogelijk beter.


    Reference: http://www.geocities.com/kennismanagementapplicaties/Kennism...
Ariser
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 132

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
optimaal aanwenden/optimaliseren


Explanation:
Dag Kaat,

'To leverage' werd reeds een paar keren gevraagd.

Kijk bv. eens naar

http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=2127&id=48279&keyword=levera...

of

http://www.proz.com/?sp=h&eid_c=2127&id=142745&keyword=lever...


--> to leverage: met een hefboom opheffen, vandaar 'opvijzelen', 'verbeteren', 'op een hoger niveau brengen', 'optimaal aanwenden',...





Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Hartelijk dank. Ik zou misschien beter eerst de terminologielijst raadplegen!