KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

burn rate

Dutch translation: burn rate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:burn rate
Dutch translation:burn rate
Entered by: Egmont

12:39 Aug 8, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / Financial statement
English term or phrase: burn rate
As shown above the current financing round of EUR 7 million will provide a working cash balance of approximately 3 months costs and expenses based on the company’s burn rate in the second half of 2003, providing adequate resources to pursue additional revenue opportunities.
Renate van den Bos
burn rate
Explanation:
In veel financiële rapporten wordt de uitdrukking 'burn rate' gewoon behouden. Een echte term in het Nederlands is er volgens mij niet aangezien het begrip de tijd en de snelheid van het uitgeven van geld weergeeft. Een paar voorbeelden:
Wat is burn rate?
Burn rate kan worden gemeten in geld of in tijd. Gemeten in geld is de burn rate de hoeveelheid geld die een bedrijf per maand verliest. Gemeten in tijd is de burn rate het aantal maanden dat een bedrijf nog heeft voordat al het geld op is.
http://www.emerce.nl/archives/magazine/november2000/Marktcij...

Uit de studie van PricewaterhouseCoopers komt tevens naar voren dat de "burn rate", ofwel de gemiddelde tijd die een bedrijf kan overleven met de huidige financiële middelen, in Europa is toegenomen van 13 maanden in 1999 tot 20 maanden medio 2000. De burn rate voor B2C bedrijven is met een gemiddelde van 15 maanden korter dan de burn rate van B2B bedrijven, die 23 maanden bedraagt.

http://www.geocities.com/SunsetStrip/alley/5643/thesis/inter...

Europese biotechbedrijven zitten steeds beter bij kas: 60 procent van alle bedrijven heeft voldoende geld in huis voor de komende vier jaar (de zogenaamde ‘burn rate’) ten opzichte van 46 procent in 1999.
http://www.ey.nl/default.asp?pag=http://www.ey.nl/ShowBerich...

Groetjes,
chanti

Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2burn rate
Chantal Henno
5burn-rate
joeky janusch


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
burn rate


Explanation:
In veel financiële rapporten wordt de uitdrukking 'burn rate' gewoon behouden. Een echte term in het Nederlands is er volgens mij niet aangezien het begrip de tijd en de snelheid van het uitgeven van geld weergeeft. Een paar voorbeelden:
Wat is burn rate?
Burn rate kan worden gemeten in geld of in tijd. Gemeten in geld is de burn rate de hoeveelheid geld die een bedrijf per maand verliest. Gemeten in tijd is de burn rate het aantal maanden dat een bedrijf nog heeft voordat al het geld op is.
http://www.emerce.nl/archives/magazine/november2000/Marktcij...

Uit de studie van PricewaterhouseCoopers komt tevens naar voren dat de "burn rate", ofwel de gemiddelde tijd die een bedrijf kan overleven met de huidige financiële middelen, in Europa is toegenomen van 13 maanden in 1999 tot 20 maanden medio 2000. De burn rate voor B2C bedrijven is met een gemiddelde van 15 maanden korter dan de burn rate van B2B bedrijven, die 23 maanden bedraagt.

http://www.geocities.com/SunsetStrip/alley/5643/thesis/inter...

Europese biotechbedrijven zitten steeds beter bij kas: 60 procent van alle bedrijven heeft voldoende geld in huis voor de komende vier jaar (de zogenaamde ‘burn rate’) ten opzichte van 46 procent in 1999.
http://www.ey.nl/default.asp?pag=http://www.ey.nl/ShowBerich...

Groetjes,
chanti



Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nellie Voss: Volgens Van Amerongen: Tempo waarin verlies wordt geleden door beginnend bedrijf (populaire term). Ook hij geeft geen vertaling.
20 hrs
  -> dank u

agree  Egmont
53 days

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
burn-rate


Explanation:
Volgens onderstaande referenties wordt het zo geschreven.


    Reference: http://www.e-norm.com/nieuws/actueel1.htm
    www.expertplaza.nl/html_p2p/ Algemeen%20Dagblad%20-%20Economie.htm
joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230